BeOutdoors: Drömmulte! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BeOutdoors: Drömmulte!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BeOutdoors: Drömmulte!

Calle från Lundabutiken har varit ute på nya äventyr:
    Multen är en fisk som jag tror alla skånska specimenfiskare har drömt eller drömmer om. Jag har själv jagat denna fisk i runt 3 år och har tyvär bara haft flytet att landa 1. Jag har tappat och missat många under passen. Nu i veckan bestämde jag och mina polare Johan och Hampus oss för att dra ut och köra ett pass ihop. Vi körde runt ett tag och rekade platser, tillslut hittade vi ett ställe där vi såg ett gäng multar. Som alla andra multar var dessa helt ointresserade av våra brödbitar. Men efter nästan 4 timmars fiske så började vissa av dom att äta bröd på ytan. Snabbt kastade jag av mina sänken och la en brödbit på ytan. Det dröjde inte länge innan jag missade ett klockrent hugg. Men bara en stund senare så tog fisken igen och då var jag med på det och krokade fisken klockrent! Fighten var helt galen och jag skakade som aldrig förr, men Johan va så grymt säker med håvningen. Uppe på land ser vi att fisken är lång och riktigt grov men så stor som den va trodde vi aldrig! Vi vägde fisken till 4290 gr! en helt galen fångst och ett av mina mål för sommaren 2012 va i fixat!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X