Press: Fiskeentusiasten Siv - årets eldsjäl i direktsänd tv-gala? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Press: Fiskeentusiasten Siv - årets eldsjäl i direktsänd tv-gala?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Press: Fiskeentusiasten Siv - årets eldsjäl i direktsänd tv-gala?

    2007-12-06 08:30

    Click image for larger version

Name:	siv_jansson_large.jpg
Views:	1
Size:	28,9 KB
ID:	1792585

    När TV-galan "Våra Eldsjälar - Svenska Rikslotteriets galakväll" direktsänds i TV4 den 30 december är Siv "Sivan" Jansson från fiskeklubben Fjällorna en av de nominerade som årets eldsjäl.

    Siv Jansson var med och bildade den riksomfattande fiskeklubben för tjejer, Fjällorna, för snart 5 år sedan och klubben har hela tiden växt. Nästa steg är att bilda lokalavdelningar på fem orter.
    - Jag är naturligtvis jättestolt över nomineringen, men framförallt hoppas jag att den uppmärksamhet Fjällorna får ska hjälpa oss att bli fler fiskande tjejer och medlemmar i klubben, kommenterar Siv Jansson

    Enligt undersökningar från Fiskeriverket är det allt fler tjejer som fiskar. Vad är det som gör att fler tjejer får upp ögonen för fiske som hobby?
    - För att det är ett utomordentligt bra sätt att ladda batterierna. Det är rogivande, spännande och ger härliga naturupplevelser. Dessutom är det en social aktivitet där man träffar många trevliga människor, menar Siv Jansson.

    Vad är Sivs eget favoritfiske?
    - Laxfisket i Norge som jag och min man åker på varje sommar är nog det jag ser fram emot allra mest.

    Fjällorna gör både korta och långa fiskeresor, arrangerar kurser och mycket annat. Nästan hälften av medlemmarna kommer från Stockholm medan resterande medlemmar finns utspridda över hela landet.
    - I Stockholm försöker vi att arrangera en träff varje månad. Vi fiskar i ett närbeläget vatten, binder flugor, kasttränar, lyssnar på seminarier eller bara träffas för att umgås. När våra lokalavdelningar startar upp hoppas vi att det blir lika tighta nätverk i fler städer, säger Siv Jansson.

    Fjällorna är en klubb bara för tjejer, även om killar kan vara stödmedlemmar. Är det något som skiljer fiskande tjejer och killar åt?
    - Jag tror inte att det är någon större skillnad mellan fiskande tjejer och killar än vad det är mellan olika fiskare. Det är väl det som är så skönt med sportfiske - något som hela familjen kan göra tillsammans, tycker Siv Jansson.

    Den direktsända galakvällen leds av Peter Jihde och Agneta Sjödin med underhållning från kända artister som Shirley Clamp, Jill Johnson med flera.
    - Det kommer att bli otroligt skoj och spännande, säger Siv som tycker det är svårt att svara på vad en riktig eldsjäl är.
    - För mig handlar det i alla fall om att jag brinner för Fjällorna och önskar att andra tjejer ska få uppleva det fantastiska med fisket och allt runtomkring, precis som jag har gjort, avslutar Siv Jansson.


    För intervjuer med Siv Jansson, ring henne på 070-292 25 83. För generella frågor om sportfiske, kontakta Sportfiskarnas informationsansvarige Joel Norlin, 070-335 27 00.

    ______________________________

    Fjällorna är en rikstäckande sportfiskeklubb för tjejer vars syfte är att få ut fler tjejer till våra vatten och att vi får fler fiskekompisar. www.fjallorna.se

    Fjällorna är en del av Sportfiskarna, intresseorganisationen för sportfiskare. Sportfisket omsätter två miljarder om året i Sverige och sportfiske är en av svenskarnas viktigaste fritidssysselsättningar, mellan en och två miljoner svenskar fiskar varje år! www.sportfiskarna.se
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Erik Walmann, 2012-03-24, 17:00
1 svar
5 270 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Arbetar...
X