Filmen är en komplett guide till hälleflundrafiske i en 44 minuter lång film med spännande fiskescener och undervattensklipp. Instruktionerna är från Hälleflundraveteranen S-O Larsson som är en av de mest kompetenta på området med egna hälleseminarium i sin butik. Vi hade toppar på 186, 156, 146cm på film under dessa 4 hälleturer med snitt på över 4 flundror per dag per båt som blev ett häftigt minne för livet. Som filmare med spöt i spöhållaren fick jag själv drilla 6 Hälleflundror vilket var en upplevelse för livet att inte kunna rubba en stor fisk på tung utrustning med häftiga rusningar.
Jag hoppas filmen kommer fylla en vettig funktion som en guide på nätet till folk som kommer göra en egen hälleflundraresa och ta upp ämnen som bra C&R med hälleflundrabår som inte visats på film tidigare då många hälleflundror plockas upp i båten för fotografi och tar skada utan rätt redskap.
Filmen började som ett idellt projekt där jag frågade alla Svenska fiskecommunityn på facebook om någon ville procera en fiskefilm där hela 25 personer hörde av sig där detta passade bäst i tiden. Är tacksom över att S-O visade mig detta häftiga fisket jag absolut måste göra om igen, hoppas filmerna hjälper fler att få uppleva detta fiske, och att ni gillar en instruktionsfilm till hälleflundra havsfiske.
Här finns även en spellista över varje instruktionsdel med extra tips om havsfiskeknutar mm: https://www.youtube.com/watch?v=9JG3...ObkR_2Hsv4kjxV
Vh
Michael Aho