Film: Felix Holms Gäddfiskefilm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Film: Felix Holms Gäddfiskefilm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fungerade bra i mediaplayer

Filmen va väl klart godkänd, men lite väl enformig kanske.
    Lite mer varierande klipp hade vart roligt.
    Nu va det mest landningar av ett antal gäddor, inte så spännande i längden.

Kommentera

Ja det är alltid kul med fiskefilm. Jag har synpunkter på hur ni håller fisken då jag tycker att man skall undvika att hålla dem lodrätt, speciellt nu på våren då de är romstinna. Men fin film annars och jag gillar upplägget skarpt.

Kommentera

Jag vet att de blev lite enformigt, men orkarde inte filma hela tiden utan tog upp kameran då de högg....men ja ska försöka få med lite mer vid sidan om fisket också....

Rasmus: visst kan du ha rätt, men det allra bästa är att man inte fiskar överhuvudtaget om man ska tänka på fisken hela tiden.....

tackar för synpunkter! mkt kan förbättras till nästa film!!

mvh/Jon
        - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Ja men grundtanken skall väll alltid va om man väljer att släppa tillbaka fisken: Minimera orsaker som kan leda till död hos fisken.

Men du gör som du vill, men du frågade ju om synpunkter så det fick du. Positiv + konstruktiv kritik.

Kommentera

Laddar ner den nu i stadiga 700 kb/s

Kommentera

Rasmus: Tackar för kritiken, men jag ville helst ha kritik angående filmen, inte mitt eller Felix sätt att hantera fisken:-)

Om inget speciellt händer fortsätter ja fiska gädda som ja gjort i 15 år:-)

mvh/Jon
              - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Tycker filmen var helt ok, alltid roligt med fiskefilm.
                Det började väldigt lovande, men sen när själva fisket kom blev jag lite besviken över att det nästan bara filmades när gäddorna vägdes, inte så mycket runt om, hugg och drillningen.

Sen höll jag på få en chock i slutet av filmen då musiken började, hade väl på rätt så högt och när musiken började dånade det ur högtalaren

Kommentera

Ursäkta att jag lägger mig i, men det där med att hålla fisken lodrätt undrar jag över. Är det någon som gjort en riktig undersökning på om detta verkligen skadar fisken, eller är det bara något som spridit sig att så skall man göra? Jag tippar på det senare. Själv har jag aldrig märkt att fisken tagit skada av att hållas lodrätt, inte ens när den haft mycket rom i sig, å andra sidan har jag inte en aning om vad som hänt de flesta av mina gäddor efter det att de simmat iväg. Några har jag bevisligen återfångat så de vet jag att de har klarat sig. Nåväl strävan måste väl ändå vara att vara rädd om fisken, men ibland tror jag att vi går till överdrift.
                  Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

Nu lät det nästan som om jag tyckte den var dålig, absolut inte, gör gärna mer film för sugen blir man!
                    Men ni ville ha kritik så varsågod!

Kommentera

Mårten>>> Jag resonerar så här: Jag gör allt för att gäddan skall kunna överleva så bra som möjligt efter påfrestningar som drillning mm. orsakar. Jag tänker logiskt, kan jag undvika att hålla fisken lodrätt? Ja!! Kan detta gynna fiskens överlevnad? Nej men jag strör inte salt i såren heller.

Anledningen till att man börjat diskutera just hur man håller fisken är för att det naturliga för fisken är att vara i det närmaste viktlös i vattnet och simma vågrätt, därför bör det skonsammaste vara att inte hålla den lodrätt.

"Själv har jag aldrig märkt att fisken tagit skada av att hållas lodrätt."

Jag har inte märkt någon skillnad av att mata den med råttgift men jag undviker det då det inte lär gynna dess överlevnad och därför är en helt onödig procedur.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
                      5 svar
                      1 095 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg consfinicky  
                      Startad av Team Colibri, 2024-07-06, 19:32
                      5 svar
                      486 visningar
                      0 gillar