Hyra stuga inkl båt runt Åndalsnes med omnejd (Norge)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hyra stuga inkl båt runt Åndalsnes med omnejd (Norge)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hyra stuga inkl båt runt Åndalsnes med omnejd (Norge)?

    Hej!

    Nu är det dags igen att åka till Norge, denna gång kommer tjejens föräldrar att följa med. Tanken är väl att två i sällskapet ska fiska.

    Tidigare i sommar var vi upp till Lofoten (2 veckor) Denna gång åker vi enbart 1 vecka, så tiden räcker inte till längre utflykter.

    Min sambo är fotograf och hon vill till Åndalsnes (foto motiv, berg, fjord, natur etc)

    Jag, sambo och hund kommer att bo i husbil, medan vi tänkt hyra en stuga till hennes föräldrar, en stuga som ligger nära till vatten gärna med båt, samt frys i stugan.

    Frågan är egentligen om någon här vet eller kan ge tips/rekommendation på något ställe runt Åndalsnes med omnejd med alla dessa önskemål. Om ni vet något annat ställe vore det också kanon, vi utgår från Sundsvall när vi åker till Norge

    Jag smyger in med en till fråga här: Hur ser fisket ut i Norge under september? Nu tänker jag främst på makrillen, torsk och sej, både från land men även båt då. Hoppas på många svar

  • #2
    Måna Camping. Bra läge med affärer, konditori och bensinstation på gångavstånd. Hyrbåtar finns också.
    Fisket är artrikt med chans på arter som Kummel, Blålånga mm. Och om Sejen är inne så kan man ha trevligt fiske i mellanvattnet på fisk upp till 10kg. Makrill brukar finnas i överflöd, iaf de gångerna vi har varit där. Torsk har vi inte fått sådär väldigt många av, men några upp till 5kg som störst. Gillar man pilemete så finns det Sandskädda, Glasvar, Knot, Vitling mm. Plus att vi även har fått många bifångster i form av åttaarmade bläckfiskar.
    http://www.manacamping.no/

    Kommentera


    • #3
      Tack för inlägget, har surrat lite med dom övriga i gemenskapen, vi sikar in på Måna camping.

      Kommentera


      • #4
        Måna camping är ett utmärkt val. Campingen har stor frys som man får nyttja för fisken. Skulle ni inte själva hitta fisk med hyrbåt så rekommenderar jag en tur med John Kofoed.
        Duktig o seriös charter-skeppare, 3-timmars tur kostar 350nkr
        http://www.rauma-jakt-fiskesafari.no/fisketurer/67.html

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
        8 svar
        562 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Vallviksuffe  
        Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
        4 svar
        482 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Moddifier  
        Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
        0 svar
        113 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg alfons74  
        Arbetar...
        X