Så hade jag bestämt mig för att bege mig ut på den första riktiga höstturen efter gädda. Efter de att alla morgonbestyr var avklarade begav jag mig ner till båten, jag trodde jag skulle komma iväg direkt men båten va mer eller mindre full av vatten så det blev till att ösa, en dryg kvart senare var jag äntligen ute och första stället hägrade, tyvärr så va här nästan dött sånär som på ett försiktigt hugg men ingen landad fisk ännu, beslutar mig för att prova en långvass som har gett bra resultat förut och även denna dag, driftar längs hela vassen med ankare i! för att det blåste något enormt denna höstdag, denna vasssträcka gav mig hela 11 gäddor på två drifter och ett spektakulärt hugg, ca tio meter från min buster jerk så ser jag en gädda komma som skjuten och åker "vattenskidor" på ytan fram till min vobbler, 10 sekunder senare högg han också¨, synd att någon inte filmade denna händelse. Innan jag begav mig hemåt beslutar jag mig för att testa första stället igen men denna gång tänkte jag fiska lite djupare än första gången och även detta drag visade sig vara ett mycket bra sådant, på dom 20 minuterna jag låg där fick 3 gäddor syna båten och en av dessa tyngde vågen till dryga 7 kilo.
Summa sumarum 14 gäddor och ett par efterföljare på 4 timmar med en topp på ~ 7kg, det är en bra tur i mina ögon!
Summa sumarum 14 gäddor och ett par efterföljare på 4 timmar med en topp på ~ 7kg, det är en bra tur i mina ögon!
Kommentera