Tjenare Tjenare det var ett tag sen man va ute å fiskade.. trodde jag hade trötna när min jerk rulle pajjade och inte hade ork att draa å byta den! men men så igår bad jag farsan ta med sitt spö och jag tog mitt ML spö och hoppade med i i billen. Efter Några min va vid framma vid syrrans kompis som hade ( 9 år:s) kalas. men sen begav vi oss till en bryga för att rigga spöna tog ett kast med en brug jigg.. men ojjj jag har fisk jue: *helt förvånad* trots att det bara va en gädda på knappt halv kilot så va det äntligen att få känna på lite ryck i spöt. men men efter tre lika små gäddor så fick min lilla syrra upp ögonen och ville testa kasta lite med mitt spö. jag hastade ut mot en boj och bad henne veva några vevtag! men hon han bara veva två vevtag innan hon skrek :JAG HAR FISK.. helt fövånad tog jag tag i spöt och kännde hon har fan fisk. hehe hon drillade som en galning. när den kom upp visade det sig vara en abborre på ca:400 gram hon var överlycklig för sin första jiggade abborre!
Hon har doch varit med flera Gånger och tagit 3 gäddor i hela sitt liv hennes pb ligger på 2 kilo!
Hon kan nog bli en svår konkurens om några år asså:!
Hon har doch varit med flera Gånger och tagit 3 gäddor i hela sitt liv hennes pb ligger på 2 kilo!
Hon kan nog bli en svår konkurens om några år asså:!
Kommentera