Idag vid bodens kraftverk (Luleälven) så stog jag med mitt snake drag å Shimano corsair och sjöbjörnen hc och tittade ut över en lule älv som bokstavligt talat Kokade av lax det hoppades och plaskades överallt hela tiden men ändå så tog det 40 min innan min första lax nappade men surt nog släppte den (VIkt uppskattad till 5-6 kg) men 5 kast senare var en tyvärr litte ,indre på kroken men den gav mig en härlig kamp på mitt 11 fots spö när den 15 min senare låg i håven..
sen efter några timmar högg en gris som jag och en äldre veteran stått och amtalat om (Är 15 år själv eller 14 men fyller om 1 mån)men lycklig som man blir över den stora laxen vikt uppskattad där till 9-10 kg står man där som ett fån och glömmer(!
!) att göra mothugg så 5 sek senare kommer draget flygande! men men Nu sitter man här nöjd med en lax på 3.85 kg på diskbänken som ska ugnstekas imorrn
Bilder på laxen kommer strax! skitfiske på er alla!
sen efter några timmar högg en gris som jag och en äldre veteran stått och amtalat om (Är 15 år själv eller 14 men fyller om 1 mån)men lycklig som man blir över den stora laxen vikt uppskattad där till 9-10 kg står man där som ett fån och glömmer(!
!) att göra mothugg så 5 sek senare kommer draget flygande! men men Nu sitter man här nöjd med en lax på 3.85 kg på diskbänken som ska ugnstekas imorrn
Bilder på laxen kommer strax! skitfiske på er alla!
Kommentera