Karp och spöjakt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karp och spöjakt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan
    Asså, sitter man så lngt ifrån spöna att man intew hinner greppa dom, eller glömt sätta på b-runnern så får man skylla sig själv.
    Jag vet att man inte ska lyss till illasinnade rykten men likafullt har jag nåtts av ont förtal om att karpmetare medför komplett campingutrustning och sover under fisket som om de vore simpla nätmarodörer!
    Naturligtvis har de innan de uppsökt Morfei domäner försett sina tackel och spön med illistiga larmanordningar men det kan ju trots det ta sin tid att bege sig från Drömland(a) till Härlanda eller andra balla ställen.
    Utsagorna berättar även att gränsen länderna emellan är försåtsminerad med ölburkar, chipspåsar, karpsäckar, ryggsäckar, hösäckar och fiskesmäckar, ävenså stekpannor, galenpannor, grillgaller, kaffehurror och andra pinaler ligger vanligtvis i vägen. Under sådana svårbemästrade förhållanden skulle en säkerhetsstropp vara till gagn, vare sig man är skyldig sig själv eller någon annan stropp!
    Tror jag eller har jag trampat i mäskbaljan nu igen!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
      Jag vet att man inte ska lyss till illasinnade rykten men likafullt har jag nåtts av ont förtal om att karpmetare medför komplett campingutrustning och sover under fisket som om de vore simpla nätmarodörer!
      Naturligtvis har de innan de uppsökt Morfei domäner försett sina tackel och spön med illistiga larmanordningar men det kan ju trots det ta sin tid att bege sig från Drömland(a) till Härlanda eller andra balla ställen.
      Utsagorna berättar även att gränsen länderna emellan är försåtsminerad med ölburkar, chipspåsar, karpsäckar, ryggsäckar, hösäckar och fiskesmäckar, ävenså stekpannor, galenpannor, grillgaller, kaffehurror och andra pinaler ligger vanligtvis i vägen. Under sådana svårbemästrade förhållanden skulle en säkerhetsstropp vara till gagn, vare sig man är skyldig sig själv eller någon annan stropp!
      Tror jag eller har jag trampat i mäskbaljan nu igen!
      Har man fält bygeln eller satt på sin B-runner funktion händer aldrig något sådant=Har man koll på sina prylar händer inget oförutsett
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Har man fält bygeln eller satt på sin B-runner funktion händer aldrig något sådant=Har man koll på sina prylar händer inget oförutsett
        Känner du till en snubbe vid namn Murphy?
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Murphy eller inte, det var inte på grund av det som den här historien kom till.
          Förstår inte varför alla tycker att den här händelsen är så rolig, egentligen är det väl mest sorgligt.
          Missförstå mig rätt nu, det var bra att det lades ner så mycket möda på att få upp spöt igen och att det lyckades är ju lite smått otroligt, men man ska väl inte behöva hamna i en sån situation?

Och dessutom kan man väl bara döpa om "Murphy" till "Fiske", då kanske det är legitim lag.... Fiske - lagen om alltings jävlighet!
          Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Det kallar jag fiske(tur). Inget man glömmer i första taget. Härligt polarn...

Kommentera

Hej!

Filmerna ligger nu under FILMER...om någon kan göra en länk härifrån till de fyra filmerna vore jag tacksam. Foto kommer så småningom...förhoppningsvis bra kvalitet på dem tillskillnad på filmerna.

Tight lines!

Kommentera

Jaru skyll dig själv. Om man hanskas med så kraftiga fiskar som karp är man dum om man inte har fullständig uppsikt över prylarna. Har man inte det, ska man för tusan inte fiska. Är man ute efter fiskar som karp måste man verkligen veta vad man gör... Vet att andra redan har skrivit det, men jag kunde inte låta bli. Oseriöst JA. Defenetivt ingen historia till mothugget. Nejnej! Hade du inte fått upp spöet så hade karpen gått en säker död till mötes. Sånt ska man varken riskera eller uppmuntra.

Kommentera

Ursprungligen postat av carpfenmazter
                  Jaru skyll dig själv. Om man hanskas med så kraftiga fiskar som karp är man dum om man inte har fullständig uppsikt över prylarna. Har man inte det, ska man för tusan inte fiska. Är man ute efter fiskar som karp måste man verkligen veta vad man gör... Vet att andra redan har skrivit det, men jag kunde inte låta bli. Oseriöst JA. Defenetivt ingen historia till mothugget. Nejnej! Hade du inte fått upp spöet så hade karpen gått en säker död till mötes. Sånt ska man varken riskera eller uppmuntra.
                  Då var det väll extra bra att jag skrev detta, har ju definitivt lärt mig min läxa! Men du...oseriös är jag knappast, det var ett misstag att glömma linan i linclipset när det var dags för mat.

Kommentera

Jo, bra det då=) kom ihåg att veva upp spöet nästa gång du ska gå iväg för att äta då.

Kommentera

Ursprungligen postat av carpfenmazter
                      Jo, bra det då=) kom ihåg att veva upp spöet nästa gång du ska gå iväg för att äta då.
                      Veva upp behövs väll ändå inte, finns väll ingen karpmetare som bevakar sin spön hela tiden? Eller du kanske vevar upp när du gör lite andra sysslor eller tittar på spötoppen konstan? Men ett nappalarm skulle vara bra även om jag aldrig fått en karp som varit krokad någon annan stanns än i munnen...

Tight lines!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar