!!!nytt pb!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

!!!nytt pb!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • !!!nytt pb!!!

    jag e så j***la grymt glad!!!! stack till brunnsviken själv i helgen knäppte på en zam och kastade, gjorde typ 20-30 kast sen bytte jag ställe, jag gick till ångbåtsbryggan ställde mi kastade rakt ut ingenting! andra kastet landade längsmed vassen vevade 2 meter känner några små ryck och gör mothugg först känns gäddan som en 3kilos men ju närmare den kom dästo större blev den. när gäddan va trött gälgräppa ja den och la den på bryggan. en fiskegubbe hjälpte mig kroka loss gäddan, han uppskattade den till 9-10kilo(hadde ingen våg) personalen på cafe sjöstugan som sprang ner till bryggan gissade på 8-9kilo, jag tror den vägde runt 8 , efter några snabba minuter fick gäddan simma tillbaks.
    f*n va gla ja e!

  • #2
    Grattis,grattis!
    Alltid kul med PB! Nästan en 10-klubbare dessutom!


    Kommentera


    • #3
      Kul, men ha ALLTID med dig en våg, nästa gång kanske det är en 15 kilos.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av alleex
        jag e så j***la grymt glad!!!! stack till brunnsviken själv i helgen knäppte på en zam och kastade, gjorde typ 20-30 kast sen bytte jag ställe, jag gick till ångbåtsbryggan ställde mi kastade rakt ut ingenting! andra kastet landade längsmed vassen vevade 2 meter känner några små ryck och gör mothugg först känns gäddan som en 3kilos men ju närmare den kom dästo större blev den. när gäddan va trött gälgräppa ja den och la den på bryggan. en fiskegubbe hjälpte mig kroka loss gäddan, han uppskattade den till 9-10kilo(hadde ingen våg) personalen på cafe sjöstugan som sprang ner till bryggan gissade på 8-9kilo, jag tror den vägde runt 8 , efter några snabba minuter fick gäddan simma tillbaks.
        f*n va gla ja e!

        Jätte-Grattis..Den största jag vet är tagen i Brunnsviken är på dryga 14 kilo. Fast man ska nog inte rikta fisket där efter grov gädda. Då får man nog nöta tills fan avlöser en..Men man vet ju aldrig...

        Kommentera


        • #5
          grattis! fan va gött!
          http://teammosbricka.blogspot.com/

          TeamMosbricka.se

          Min Fotosida

          Fotobloggen

          Kommentera


          • #6
            Grattis alleex!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av P A
              Jätte-Grattis..Den största jag vet är tagen i Brunnsviken är på dryga 14 kilo. Fast man ska nog inte rikta fisket där efter grov gädda. Då får man nog nöta tills fan avlöser en..Men man vet ju aldrig...
              tackar tackar!!! en jag känner tog en gädda där på 11kg på angel.

              Kommentera


              • #8
                Hehe, det kanske var någon av de två 8 kg fiskarna som patrullerade där för 2 år sedan när jag lirkade upp dem på ismetet!

                Kommentera


                • #9
                  Grattis!!

                  Bättre än en våg är kamera!! Då kan du föreviga dina fångster mer än bara i minnet... Mit tips det är att köpa en vattentät engångskamera som du har i fiskeväskan!!
                  Det är supersmidigt min låg där i flera år och bara fyllde på sig med fina Gäddor .. när man sedan framkallade den så myser man hela dan åt alla Gäddor!
                  Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

                  Kommentera


                  • #10
                    Grattis till nytt PB Men man ska alltid ha med sig våg och kamera har jag lärt mig!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 474 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    967 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 309 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                    1 svar
                    327 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 306 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Arbetar...
                    X