Gäddfiskerapport 2 November - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiskerapport 2 November

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiskerapport 2 November

Jag och olle möttes halv sju inne i stan för att tillsammans åka norrut och lura upp några gäddor. Efter 1 1/2 timmes bilresa kom vi fram till den tilltänkta fiskeplatsen. Båten rengörs och vi tar ett par kast efter de flitigt vakande havsöringarna på platsen med en tappad fisk som resultat.
    Gäddfisket påbörjas vid 10-snåret och vi ankrar upp på ett ställe där det ofta står fisk. Tredje kastet läggs mot en sten någon meter från land. Efter några vevtag känner jag ett hugg och ser en virvel efter draget, jag gör mothugg men känner inget, SHIT SLAKHUGG hinner jag tänka innan jag börjar veva som en galning för att få kontakt. Fisken känns rejäl och den går tungt längs botten. När den kommer in mot båten gör den en ``tailwalk´´ och duschar mig och olle rejält. Den dyker, tar ny sats och hoppar en gång till. Gäddan är ryggbred och tjock men inte så lång. Olle tar den över nacken och lyfter in den i båten. Vågen visar 7.2 kilo och nytt PB för mig . Fisken släpps tillbaks och vi fortsätter fisket. Vi tar ett tiotal gäddor mellan 1-3 kilo innan olle hojtar till och säger att en bättre gädda vänt bakom hans bete, han lägger ett kort kast och det smäller på ordentligt. Fisken kämpar stenhårt och bjuder på en fin fajt innan jag landar den med ett gälgrepp. Gäddan är nästan lika lång som min 7.2 kilos men inte alls lika grov, den vägde 5 kilo prick

Fisket fortsätter och vi tar ett gäng gäddor till innan mörkrets inbrottoch vi slutar på sammanlagt 21 gäddor.

Kul fiske

fast det här hände förstås INTE i mina hemma vatten!!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Låter som jävligt kul fiske, vad fick ni det mesta på?
      "Det är för mörkt, jag hör inte vad du säger"
      Croc-Cop

Kommentera

kenta_85, tur att du var på singö och lät bli att smitta ner vårt fiske med kenta_85-effekten
        bamse: vi fick mest på buster jerk, runt och zalt

Kommentera

bla bla bla!! ska börja samla frimärken i stället!
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
            bla bla bla!! ska börja samla frimärken i stället!
            Gör du det, det kan ju inte gå sämre än ditt gäddfiske, muahaha

Kommentera

tror den onskefulla BBRF effekten har gripit klorna i mig!! Måste hitta något enkelt sätt att bli av med den.. Kanske hyra ett medium och få bort de onda andarna??

Kommentera

eller så är du bara dålig

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka!
                  eller så är du bara dålig
                  nej för F*N måste vara BBRF effekten helt klar, nått annat är otänkbart!!

Kommentera

Orsakerna till att somliga får fisk och någon inte får är ju totalt uppenbara! Det handlar om valet av strumpor! Och är det inte det så är det som redan Lennart Bergelin sa: Jävla bad lyse!
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    452 visningar
                    3 gillar