After work vid Ljungan. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

After work vid Ljungan.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• After work vid Ljungan.

Idag hade jag turen att jobba i ett område där jag har ett eget guldställe för öring, och ibland lax.
    Det är bra att kunna en fiskeplats bra, speciellt i strömmande vatten. Så idag åkte jag raka spåret till den sträcka jag kan fiska effektivt. Det är ett ja-la bök att ta sig dit osv.

Nu han jag precis ned i tid för att få grejerna i ordning lagom till den sista timmens dagsljus. Tidigare var det gnistrande sol nästan hela dagen. Rapporterna sa att de flesta hade gått tomma längs älven. Dessutom var jag ensam på plats på denna underbara sträcka, de flesta hade nog valt de platser som var enklare att ta sig till.

Jag börjar fiska av sträckan och efter en kvart smäller det. En lax! Det känns direkt, sega långdragningar och urstyrka. Fisken visar sig ganska snart, den är inte så stor. Men jag har bara fått en lax förut så detta är PB. Drygt 3.5 kilo i ganska lekslimmat skick, ändå urstark. Efter lång återhämtning simmar hanen tillbaka med ett plask i mitt ansikte. Nästa vända får jag en beskedligare öring, män ändå fisk. Sen är det dags att packa ihop innan det blir becksvart.

Bättre än så här blir det inte.
    Bifogade filer

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
6 svar
2 220 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
174 svar
40 233 visningar