Test av nybyggt flugspö gav utdelning direkt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Test av nybyggt flugspö gav utdelning direkt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Test av nybyggt flugspö gav utdelning direkt

Blev klar med mitt första spöbygge för ett par dagar sedan.....Silverbow SubZero MHX 907-2.....sugen på att testa det var jag ute och tog några resultatlösa kast från land i går eftermiddag men idag blev det en lite längre premiärtur med spöt från flytringen.

Flugspöt som är byggt för att funka så bra som möjligt vid havsöringsfiske i minusgrader har optimerats för detta genom färre och större snakeringar har använts samt att det är byggt på en tvådelat klinga.

Flytringspasset idag inleddes med att jag fick paddla runt och bryta is så trots att vi snart är inne i april månad så spelar isen oss fiskare sina spratt....till slut kunde jag dock gå över och fokusera på fisket som iförsta hand var inställt på silver.....

Efter samtal från fiskekompis Barabajare så small det fisk på......efter några rusningar så pressades fisken upp till ytan och jag kunde konstatera att det handlade om en slemmig grön sak som hade kastat sig över min rödbruna Zonker......kul.....första flugspöfångade gäddan var ett faktum....fotografering, release och snabb telefonrapport till BB om gäddan som låg på ca 1,5 pannor

Ett kast till efter samtalet.....och pang....där satt fisk nr 2...denna gång lite bättre gung i spöt....pulshöjning....kunde det vara silver??

Efter ytterligare några rusningar visade sig slemgurka nr 2 i ytan.....fighten fortsatte med ytterligare ett par rusningar så spöt fick bekänna lite mer färg....innan fisken gled höver håvkanten....ca 2,5 kg gissar jag vikten till

Inga monster med riktigt kul att ha spräckt nollan på spöt så snabbt.....

1:an:

Click image for larger version

Name:	SubZero första gäddan.JPG
Views:	1
Size:	166,6 KB
ID:	1817154

2:an:

Click image for larger version

Name:	SubZero gädda.JPG
Size:	131,9 KB
ID:	1817155Click image for larger version

Name:	SubZero gädda 2.JPG
Size:	154,7 KB
ID:	1817156

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
6 svar
2 187 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
174 svar
40 187 visningar