Var ute i torsdags kväll utanför Torshälla och jiggade, kast funkade bättre än vertikal. Två gäddor, en borre och 6 gösar+flera gösar på! Kul, men gösarna var små-5 av 6 gick tillbaka.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gösrapporter mälaren 2013
Collapse
X
-
Tjenare, testa gärna fiskarfjärden på västra sidan av Kungshatt. Trolling är förbjudet, men kast med jigg alternativt vertikalt kan funka bra där. Fjärden är som en sköld, från ca 4 meters djup i mitten, mellan 6-13 meter i kanterna.Ursprungligen postat av Moddifier Visa inläggHej på er!
är det någon vänlig skäl som kan tips om några platser där vi kan söka gösen i Mälaren? Hittar "bara" gädda. Vi utgår från västermalms båtklubb och har ett bra lod. Så tips på områden eller spots vore otroligt tacksamt att få ta del av, PM:a om du inte vill dela.
Tack!
Kommentera
-
Har kört 8 gös turer i år och fått 2-3 stycken per gång. Det finns en lek vik i södra björkfjärden för gös som levererar riktigt bra och efter leken står de kvar juni ut. Sen tar jag de pelagiskt. Så med andra ord riktigt bra gös fiske. Topp på 5kg och många kring 3kg så det vådar gott
Team Norrsundet
Kommentera
-
Körde också premiär i Lövstafjärden kvällen innan Team Djurö. Under 3 timmars fiske blev det 5-6 gösar, alla godkända med topp på 2,2 kg. Det blev varsin matfisk, resten fick gå tillbaka. Förhoppningsvis hinner man med en fisketur till under denna vecka.[FONT=Comic Sans MS]nordictrolling.se/blogg/[/FONT]
Kommentera
-
Jag och min Team-kompis har kört några kortare göspass under senaste veckan, dels ihop men även själv. Det har blivit mellan 2-5 gösar varje gång och alla har varit godkända med en topp på strax under 5 kg. De flesta har varit C&R, men tyvärr har det inte funkat med alla tänkta C&R. Vi har trollat runt Lövstafjärden och vid Sätra (tror jag det heter).[FONT=Comic Sans MS]nordictrolling.se/blogg/[/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
611 visningar