Norra sidan av mälaren runt södertälje. Har egentligen inga större vikar på den här sidan slussen men har otroligt nog haft det bästa gäddfisken någonsin på ett ställe där jag innan bara fått enstaka gäddor och alla under kilot. Så här långt ingen under 2 och har väl plockat en 30-40 stycken på 3-4 heldagar. Kommer nog bli bättre dock eftersom man hör en massa plask i vassen fortfarande =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddrapporter tack!
Collapse
X
-
Ska ut o fiska i morgonbitti, också i Mälaren. Var ute förra söndagen med, men med väldigt dåligt resultat... vad körde du med för bete/drag?, vart fiskade du?, branter, grund eller intill vassen?... Jätte tacksam för svar! Ha d gött//TobbeUrsprungligen postat av DragQNorra sidan av mälaren runt södertälje. Har egentligen inga större vikar på den här sidan slussen men har otroligt nog haft det bästa gäddfisken någonsin på ett ställe där jag innan bara fått enstaka gäddor och alla under kilot. Så här långt ingen under 2 och har väl plockat en 30-40 stycken på 3-4 heldagar. Kommer nog bli bättre dock eftersom man hör en massa plask i vassen fortfarande =)><((((((((º>.........><((((((((º>........
simma lungt!
Kommentera
-
Strax intill vassen på ett djup mellan 1-2 meter. Har tagit säkert 80% av fiskarna i år på Relax Jigg (shad liknande). Färgerna grön rygg/ gul mage och blå rygg/ vit mage har varit kalas. Resterande är tagna på Rapala Minnow Spoon. Färger Gul/Orange/Grön och Blå/Silver.Ursprungligen postat av Tobbe.LSka ut o fiska i morgonbitti, också i Mälaren. Var ute förra söndagen med, men med väldigt dåligt resultat... vad körde du med får bete/drag?, vart fiskade du?, branter, grund eller intill vassen?... Jätte tacksam för svar! Ha d gött//Tobbe
Vilken sida slussen ska du ut på? Ut mot mörkö eller slandö sidan?Senast ändrad av DragQ; 2005-05-07, 22:37.Gone Fishing!
Kommentera
-
Ok!,.. jätte tack för ett så snabbt svar! =DUrsprungligen postat av DragQStrax intill vassen på ett djup mellan 1-2 meter. Har tagit säkert 80% av fiskarna i år på Relax Jigg (shad liknande). Färgerna grön rygg/ gul mage och blå rygg/ vit mage har varit kalas. Resterande är tagna på Rapala Minnow Spoon. Färger Gul/Orange/Grön och Blå/Silver.
Vilken sida slussen ska du ut på? Ut mot mörkö eller slandö sidan?
Ut mot mörkö tror jag att det blir... =)
Ajaa.. får hoppas på ett bättre fiske om några timmar. Än vad den var förra veckan... =P
Ska du ut i morgon du också lr?
Tack än en gång! =)><((((((((º>.........><((((((((º>........
simma lungt!
Kommentera
-
Inga problem =)
Jo ska nog ut imorrn men har ju tyvärr ingen möjlighet att dra ut på den "rätta" sidan som du ska ut på
Där ute borde det ju vara x antal gånger bättre. Finns ju en härlig räcka med kilometervis med vass om ni tar båten till , jadu vet fan inte vad stället heter :/
När man kör över den lilla bron så man kommer ut på mörkö .... hela den sträckan där har jag sett folk plocka massa gädda.
Förra sommarn stog jag och en polare och nötte från land i en massa herrans timmar så kommer en snubbe glidande med båt och lägger sig under bron och plockar 7 gäddor på en typ 20 minuter. Hyffsat frustrerande
Gone Fishing!
Kommentera
-
Hahaha... Har själv varit med om liknade (och när man själv har dragit upp en massa, och polarn inte fått något, tihihih), vet hur jävligt det kan vara =D. Det blir till att leta reda på det stället... Helt klart! =DUrsprungligen postat av DragQInga problem =)
Jo ska nog ut imorrn men har ju tyvärr ingen möjlighet att dra ut på den "rätta" sidan som du ska ut på
Där ute borde det ju vara x antal gånger bättre. Finns ju en härlig räcka med kilometervis med vass om ni tar båten till , jadu vet fan inte vad stället heter :/
När man kör över den lilla bron så man kommer ut på mörkö .... hela den sträckan där har jag sett folk plocka massa gädda.
Förra sommarn stog jag och en polare och nötte från land i en massa herrans timmar så kommer en snubbe glidande med båt och lägger sig under bron och plockar 7 gäddor på en typ 20 minuter. Hyffsat frustrerande
Skit fiske på dig då!, så får vi hoppas på en var sin 10+pannare!><((((((((º>.........><((((((((º>........
simma lungt!
Kommentera
-
Hittat namnet eller namnen på ställena runt omkring. Från kasholmen ner runt pålsundet och vidare ner till skyttorp. Har aldrig fiskat där med båt men ser lovande ut.
Om ni har en plats över nån dag e det bara o skrika till
Skitfiske på dig!Gone Fishing!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
608 visningar