Ytbetesdags, spooktime - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ytbetesdags, spooktime

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jan O
    Gurka, du måste testa dina aspspots... (konstigt ord....)
    Det kan du vara lugn för att jag ska.. men inte riktigt än dock Ville inte du följa med föresten?
    LaSsE

Kommentera

Om jag vill...!!! Aspen står högt på önskelistan... Hänger hemskt gärna med...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Man ska veta att aspen är rödlistad, så därför är det olämpligt att fiska efter den om man inte bedriver varsam C&R...

Kommentera

Jag kom nyss hem från en tur på mörtsjön, och jag tog min första spookabborre för iår:-) dock en liten en, men det var ju kul ändå!

det hände en del annat som var rätt så trist också på fisketuren.. lyckades snärta av linan i ett motvindskast med jerkspöet, så min fina smuttly dog junior hottail flög sin kos:-( hade just fått 2 gäddor på den innan, åsså smack... dessutom var trasslet på rullen omöjligt att få upp.. linan hade trasslat så enormt i undre lager, så jag tog kniven å skar kebab av hela spolen (linan på spolen)...

sedan fick det bli jiggning med mitt nya sjöbjörnen LTJ, och gissa om det spöet var skönt att jigga med, sååå grymt skönt, passar ju såklart som handsken till spook med:-) fick några mindre gäddor, sedan sög det på en 2750g gädda, var roligt det.

Kommentera

guest 111

Vilken lina och typ av spö ska man använda till spookfiske?
            Jag tror jag har ett åtta fots haspelspö upp till 30 g. Det borde väl vara lagom?
            Vilken tafs är bäst?
            Skitfiske på er..

Kommentera

Kör med nån stum lina på rullen, också kör du med surflon som tafs, den går ju att knyta, så knyter du ett lekande i ena änden, och ett litet beteslås i andra änden av tafsen! det spöet som du mämner kan funka bra till ytbeten som spook mm. jag började fiska med spook med ungefär ett sådant spö, gick hur bra som helst, fast nu har jag köpt ett skönare spö (LTJ) som är gjort för sådant fiske, och toppaktionen är superskön, spöet är också utmärkt till att jigga med.
              Senast ändrad av Flygfisken; 2005-05-21, 00:05.

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
                btw så heter en spook med två proppelrar "wonded Spook".
                F.ö så är ett hett spinnspö på G framledes ämnat för det detta fiske sk. light tackl jerk.....haspelspöt finns redan som bekant.
                I övrigt så känns det som att jag inte kommer hinna ytfiska förrns de flesta hunnit dra bestar i ytan, våren går i specimenmetets tecken
                JanO, din idé om en ytbetes och ytspötestar dag/kväll var bra, vi får försöka "spinna" på den iden asap.

Japp p-u det är en wounded spook.. hade inte tid att kolla vad det stod på den
                Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                2 svar
                807 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg marryjoy63  
                Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                2 svar
                452 visningar
                3 gillar