Idioter på sjön! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Idioter på sjön!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu mera brukar jag alltid ha med mig en kraftig mäskbella i båten.

// Ivman

Kommentera

Ursprungligen postat av NIC
      Ärligt, nu jävlar har det gått för långt! Ja slog nytt pb på sunbuster idag, en jävla ***** till brud brände rakt över min lina i 15 knop på insidan av mig när ja ligger och fiskar av en grynna trots vilt gestikulerande?!! Givetvis går linan fast i proppen och hör och häpna, man har ju hört att power pro ska vara nötningstålig men hallå, en buster i full kareta i linändan?

Linan gick alltså inte av, det var först när fruntrimret hade driftat ut all lina på spolen som den till slut snappade medans hon var i full färd med att reda ut ett smärre trassel Så helltail med tillhörande boatafs fick jag tillbaka, men jag lovar er att sl**** fick höra att hon levde... "jamen ja hade bråttom hem och skulle bara runda pricken" jamen för i helvete åk utanför den gröna pinnen då, e det den är till för...

De senaste veckorna verkar det som om alla båtar har fått för sig att just vår båt är nåt slags jävla rundningsmärke för tydligen går det inte att köra förbi längre bort än 20 meter... Har folk tappat omdömet helt och hållet eller är det bara jag som är dum i huvvet? Ska införskaffa ett hagelbrak illa kvickt, så nu har ja skrivit av mig så nu känns det lite bättre
      Tjejer... Köp en mäskbella(ser lite deskretare ut) och ladda den med stålkulor Och säg att det var boilies..
      sigpic

Kommentera

Montera kanon på båten

Kommentera

Jo du Zil... Dem tomtarna kommer jag ihåg!

Kommentera

Ni ska vara glada för att ni inte stöter på alla dessa kanotpaddlare och forsbåtarna i åarna :P
            [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Köp en sån där stor lastbilstuta och ta med hörselskydd och kommer de jävlarna nära så tuta så in i helvete så kanske de fattar... Eller ett paintballgevär...

Kommentera

Råkade för två år sedan ut för något liknande på Ekoln, jag, supratress och en kompis till står fridfullt och jiggar abborre i skymningen från en liten Theri 3,80 med femhästars motor när det kommer en större motorkryssare med två rejält berusade 55+ iförda uppknäppta flytoveraller. Den ene deklarerar högt och ljudligt att vi minsann fiskar på hans grund som han fiskade på som barn, vilket han verkar tycka är ett allvarligt problem. Han är ytterligt nära att köra över oss och vi är tvugna att ta tag i hans båt och skjuta undan vår egen för att inte bli överkörda. Killen ska nämligen visa sin kompis var grundet ligger... Sedan fortsätter den minst sagt vinglande färden bortöver Lårstaviken i skymningen. Hade någon av oss haft mobilen med så hade vi ringt polisen och anmält idioterna för grovt sjöfylleri!

Kommentera

Ursprungligen postat av bibl
                  Råkade för två år sedan ut för något liknande på Ekoln, jag, supratress och en kompis till står fridfullt och jiggar abborre i skymningen från en liten Theri 3,80 med femhästars motor när det kommer en större motorkryssare med två rejält berusade 55+ iförda uppknäppta flytoveraller. Den ene deklarerar högt och ljudligt att vi minsann fiskar på hans grund som han fiskade på som barn, vilket han verkar tycka är ett allvarligt problem. Han är ytterligt nära att köra över oss och vi är tvugna att ta tag i hans båt och skjuta undan vår egen för att inte bli överkörda. Killen ska nämligen visa sin kompis var grundet ligger... Sedan fortsätter den minst sagt vinglande färden bortöver Lårstaviken i skymningen. Hade någon av oss haft mobilen med så hade vi ringt polisen och anmält idioterna för grovt sjöfylleri!
                  Inte för sent att ringa när man kommer hem? Desto mer anmälningar, desto hårdare bevakning vilket leder till bättre miljö att fiska i.
                  sigpic

Kommentera

Hade vi väl kunnat göra om vi hade tänkt på att skriva upp reg.nr på båten men... Det är som vanligt lätt att vara efterklok.

Kommentera

sommarjävlarna

Ska börja med en solskenshistoria; Jag och en kompis har precis kommit hem efter 3 dagars gösfiske med säkerligen 40 gösar i båten och vänt (och vi behöll 3 var och komsumerade 2 på plats) samt polaren satte nytt pb på gädda (5750gram) och jag fick en asp på 2,5kg... riktigt kanon, men nu va det ju inte det tråden handlade om.

På sommaren kommer folk ut på sjön och tror att de äger vattnet, åker 5 meter ifrån båten trots att det finns en hel sjö att åka på.
                      Sen är det värsta folk i kanot som alltid ska paddla på en armlängds avstånd.

jag -"ni ser flötena där va? (jag gäddmetar med 3 flöten ute)
                      mamma och pappa i varsin kanot vrider och vänder på huvvena och replikerar: -hmm näe, varpå de fortsätter paddla..
                      jag ställer mig upp -" DÄÄÄÄÄÄÄÄÄR" och pekar och viftar.
                      dumma kanotister som redan trasslat in sig i linan tvärvänder och får istället för 1 lina intrasslad, alla 3!!!!!!!!!!!

de ojjade sig och ursäktade sig, jag muttrade mörka ord och deras ungar skämdes.
                      när de dumma kanotisterna paddlat vidare och jag placerat mina flöten snyggt utmed djupbranten igen kommer far och son trollandes (som är en icke tillåten metod i sjön) och är på väg rakt mot mig, de är för upptagna med att titta på sina spötoppar för att se att jag ligger där och metar.
                      historien upprepar sig.
                      -"ni ser flötena va"?
                      de tittar upp och gör en gir, jag ser hur mitt ena flöte dyker, inte för att det nappar utan för att grabbens lina tar med min ner, wobblern krokar linan och de tycker uppenbart att "detta blev ju lite jobbigt".

sensmoral, fiska i de avskildaste vikarna på sommaren, eller lägg ut minor runt båten!
                      ibland blir man bara trött.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      805 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar