Idioter på sjön! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Idioter på sjön!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

mäskbellan tycker jag var en bra idé, jag som inte bor i någon av de större städerna har hittils inte varit med om problem med andra när jag varit ute men ska ändå ta me en för säkerhets skulle.
    om inte annat kan man få utlopp för aggretioner (som uppstått pga uteblivenfångst) genom att skjuta på folk när man kommer in till hamn (eller vart man nu får se människor)

Kommentera

Jag funtar ärligt talat på ett hagelbrak laddat med bergsalt, det gör
      ont som satan men det skadar inte...
      Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Hehe... Kommer ihåg en halvt misslyckad tur förra året. Jag och en kompis hade lagt ut fyra gäddmeten och satt och väntade på napp. Plötsligt plaskar det till som f-n och en hund kommer farande i vattnet rakt mot det största och mest färggranna flötet. Innan vi hinner greppa spöt har hunden flötet i käften och simmar in mot matte. Vi gormar och springer efter hunden som nu är något intrasslad, som tur var hann vi reda ut trasslet innan hunden satte i sig mörten.

Knappt har pulsen lagt sig då en sommarfiskare av värsta sorten klapprar ut på bryggan iförd träskor och utrustad med typ ett muminspö. Han börjar svinga mitt bland våra meten och skryta om sina fångster. Då han inte fattade våra hintar om att han kanske kunde fiska någon annanstans packade vi ihop och drog.

Kommentera

=) Verkar vara mycket galningar nere i Tokholm!! Måste berätta om när jag och en kompis var nära på att ställa till det ordentligt för oss. Vi var och jobbade i Norge, 10mil utanför Stavanger. En eftermiddag efter jobbet bestämde vi oss för att pilka lite torsk och sej. Vi lånade en 4,20 plastbåt med tillhörande åror.

Vi rodde ut 400 meter och drev in under en bro, där vi hört att fisket skulle vara bra. Polaren påpekade att det började mörkna hastigt och att vi inte hade lanternor, dylikt.
          Jag lugnade honnom med att vi inte hade långt hem och att ingen annan båttrafik var ute denna tid. I totalt mörker är vi nu mitt under bron och jag försöker slita lös ett bottennapp. Plödsligt uppenbarar sig hurtigfärgan till stavanger i en jävla fart, en katamaranfärga som gör 30knop, och vi ligger mitt i farleden, utan den minsta ljus på båten. En måttlig stress infinner sig, och vi båda förstår stundens allvar. Jag skär av linan och börjar ro...utan någon som helst ro i kroppen! Vi lyckas slinka undan färgan med minsta möjliga marginal, svallet sköljer in i båten och vi håller på att kapseisa, jag ror och Polarn öser som en besatt. Tror aldrig att färgan ens uppfattade oss, vi lugnade ner oss med sena fisketurer i farleder efter det.

Kommentera

hehe en klassiker är väl den när stömmingen går till här uppe då jäklar ska ni se på mycket folk som fiskar! Tobisen och jag hade riggat upp bottenmete med 4 spön och täckte i princip hela cementbrygga, men så kommer det en kille å en tjej och tränger sig in på vänster kanten, aja det är väl lungt tänkte vi men så börjar hon kasta snett åt höger rätt över våra grejor och drar såklart på tobisens lina och han hojtar till att du har min lina och j*vlar i H*lvete va sur hon blev och kläcker ur sig en massa om våra grejor om oss och att det vårt fel att hon fastnat!!!
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
              hehe en klassiker är väl den när stömmingen går till här uppe då jäklar ska ni se på mycket folk som fiskar! Tobisen och jag hade riggat upp bottenmete med 4 spön och täckte i princip hela cementbrygga, men så kommer det en kille å en tjej och tränger sig in på vänster kanten, aja det är väl lungt tänkte vi men så börjar hon kasta snett åt höger rätt över våra grejor och drar såklart på tobisens lina och han hojtar till att du har min lina och j*vlar i H*lvete va sur hon blev och kläcker ur sig en massa om våra grejor om oss och att det vårt fel att hon fastnat!!!
              Återigen Tjejer....
              sigpic

Kommentera

Kvinnor ombord betyder otur - Gammalt sjömansordspråk.
                Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

+ Hur jvla svårt är det att följa sjövägsreglerna som flertalet inkompetenta båtförare i 25 knop + , ständigt bryter mot när man är ute i skärgården?
                  Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Återigen Tjejer....
                    hehe så sant, kan bara inte fatta varför hon lacka ur på oss när det var hon som var kass på att kasta!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

en sak jag själv brukar reta upp mig på är segelbåtar. när man e ute o trollar även fast man ligger 5 meter från strand kanten o det e 100 meter brett. så ska dom hålla på att kryssa över hela skiten även fast dom ser att man trollar det skiter dom i. en gång lät ja spöna ligga i o kolla om han skulle gira men hand segla rakt över linorna o drog me 1 utav dragen.. visst kan dom segla men inte nära min båt !! o mina linor

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar