Idag bestämde vi oss för att ta en tur på Klämmingen. Inga som helst förbehåll, utan att bara komma ut en stund på sjön och lapa lite luft. Aborren har varit skitdåligt med hela sommaren, medans gädda sisådär. Fiskar i de övre delarna mot Laxne till. Idag tog jag med mig Jerksetet, medans polaren fortsatte sitt malande med jigg och spinnare...Idag var jag ute efter gädda i alla fall. Krokade på en stor PIG JR och kastade ut över ett grund. Redan efter lite drillande hoppade en gädda upp och röck i draget. Fastnade inte. Samtidigt tog en gädda polarens spinnare. Lossnade precis vid båten, men man hann med att se att den var skaplig. Kanske 2 - 3 kg. Dagen hade börjat kul...sedan blev det bizzara en sanning. Tre hugg på PIGen med massor av plask..till slut satt den. När jag vevade in sa jag till polaren. Jerk är skitkul. Detta är en fin gädda på några kilo. Döm om min förvåning när fisken var vid båten. En Abborre på 1.3 kilo. Personbästa 44 cm lång!! 
Efter det small det på varje kast..fast med mindre ytgående drag. Med oss hem hade vi 3 borrar alla närmare kilot och bjässen. Plus några fina lite mindre. Nu står röken utanför och pyr, och i handen håller jag en knäckebrödsmacka med Abbore, kantareller och lite purjo. Sånna här dagar minns man i regnet och kylan i höst och vinter...ha det bra

Efter det small det på varje kast..fast med mindre ytgående drag. Med oss hem hade vi 3 borrar alla närmare kilot och bjässen. Plus några fina lite mindre. Nu står röken utanför och pyr, och i handen håller jag en knäckebrödsmacka med Abbore, kantareller och lite purjo. Sånna här dagar minns man i regnet och kylan i höst och vinter...ha det bra
Kommentera