Fiskade idag tillsammans med en kamrat.
Vi hade planerat allt i minsta detalj.
Vi skulle flötmeta gädda med mört och ta några kast.
Det börjar med att en båt kommer å lägger ett kast precis där jag kastat.
PANG en gädda på 4-5 kilo som krokade till båtens fördel.
Fastnar sedan i nån stock eller dylikt och torskar min favoritzalt (papegoj).
Slänger på en ny tafs och sätter på en Buster Jerk på mitt 9 fotsspö mest
för att testa bara. Får till ett dåligt kast som jag måste bromsa så att draget
inte åker in i vassen.. Tar hem och gör knyckningar. Ser jerken komma in till bryggan och gör ett sista ryck så att den ställer sig åt sidan. På en millisekund så sitter en gädda på uppskattnigsvis 6-7 kilo på kroken som skenar rakt in i vassen innan jag ens hunnit reagera och sliter sig med resultat att draget sitter i vassen. Tar en pinne och lindar in flätlinan. Pang så gick den linan av.... Drag nummer 2 som jag sumpat idag...
Under dessa 3-4 timmar har jag inte lyckats få en enda mört på mete eller
med en såkallad mörtstuga...
Slänger på en Rappala Magnum som är mycket djupgående.
Efter några kast känner jag ett ryck. "Yes" tänker jag och gör mothugg.. Till min besvikelse känner jag att det antagligen är en liten gös eller abborre som tagit.... vevar in och upp kommer en gädda som är mindre än draget...*suckar*...... Tar ett ironiskt kort släpper tillbaka å åker hem..
Under hela dagen har det dessutom spöregnat och blåst.....
Sånt e livet tyvärr.
Vi hade planerat allt i minsta detalj.
Vi skulle flötmeta gädda med mört och ta några kast.
Det börjar med att en båt kommer å lägger ett kast precis där jag kastat.
PANG en gädda på 4-5 kilo som krokade till båtens fördel.
Fastnar sedan i nån stock eller dylikt och torskar min favoritzalt (papegoj).
Slänger på en ny tafs och sätter på en Buster Jerk på mitt 9 fotsspö mest
för att testa bara. Får till ett dåligt kast som jag måste bromsa så att draget
inte åker in i vassen.. Tar hem och gör knyckningar. Ser jerken komma in till bryggan och gör ett sista ryck så att den ställer sig åt sidan. På en millisekund så sitter en gädda på uppskattnigsvis 6-7 kilo på kroken som skenar rakt in i vassen innan jag ens hunnit reagera och sliter sig med resultat att draget sitter i vassen. Tar en pinne och lindar in flätlinan. Pang så gick den linan av.... Drag nummer 2 som jag sumpat idag...
Under dessa 3-4 timmar har jag inte lyckats få en enda mört på mete eller
med en såkallad mörtstuga...
Slänger på en Rappala Magnum som är mycket djupgående.
Efter några kast känner jag ett ryck. "Yes" tänker jag och gör mothugg.. Till min besvikelse känner jag att det antagligen är en liten gös eller abborre som tagit.... vevar in och upp kommer en gädda som är mindre än draget...*suckar*...... Tar ett ironiskt kort släpper tillbaka å åker hem..
Under hela dagen har det dessutom spöregnat och blåst.....
Sånt e livet tyvärr.
Kommentera