en heldag i st anna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

en heldag i st anna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • en heldag i st anna

    Klockan 06 00: den förbannade väckarklockan ringer o stör.. masar mig upp ur sängen och ringer ena fiske kompisen som medelar att han har blivit sjuk o inte ska med. så de blir jag o chaffören som kommer iväg vid 7 hugget. 1 timme senare är vi vid båten. lastar i och åker ut o börjar titta efter fina gäddvikar... fisket börjar kanon med ett gäng runt 1,5 - 2 kilo som e riktigt stridiga. inga stora fiskar men endå lika roligt=P

    3e stället vi provar puttsar ja mitt låga pb från 3.5 - 3.64.

    tar oss upp i lagnöströmmen och fortsätter att kroka några smågäddor. kompisen står o fiskar med en liten jigg in mot vassen och får se att nått har fölt efter hans jigg in till båten o stallt sig under den. han släpper ner jiggen och fisken försvinner. han fäller bygeln och inser att den passade på att tugga i sig den, det blir en jävla fart i båten mange säger "JIMMY! DEN E STOR" "Hur stor?" "större än din iallafall"

    (samtidigt som de här händer så blåser de ganska rejält)

    efter kanske 5 minuter får vi syn på fisken för första gången och inser att den e riktigt stor. och vi blåser längre o längre bort. dels mot ett grund samt en farled. kanske 20 minuter senare så står vi mitt i farleden och gäddan har fortf inte gett upp. då vi börjar få lite smått panik när de börjar komma massa båtar så lyckas vi äntligen få upp monstret. och lyckas lagom flytta ut oss från farleden innan ett gäng segelbåtar kommer o kör över oss.

    så ca 25 minuter och 600 meter efter hugget så ligger äntligen bjässen på 10.08 kg i båten. efter vägning o mätning samt fotografering så låter vi madamen gå tillbaka.

    110cm långt 10080g.

    fiske dagen fortsätter... får riktigt bra me gädda i lite vikar och siffrorna slutar på 19 gäddor och x antal missade fiskar.

    samt att ja nu mera kommer få ha en annan fiskemössa. då vi ingått ett väldigt dumt vad. den som först får en gädda över 10 får välja ut lämplig mössa åt den andra som den ska ha resten av året.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Tekky; 2005-09-19, 16:59. Anledning: Bilder
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

  • #2
    Grattis till en intressant tur i alla fall, alltid kul med stor fisk i båten (även om man inte tar den själv).

    Sen så får du ju vara glad att den inte högg i januari på ismete, skulle ha blivit ett långt år :-)

    /D

    Kommentera


    • #3
      Härligt, stort grattis från mig till polarn Din 1a tia kommer nog snart också ska du se!!
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Danne67
        Grattis till en intressant tur i alla fall, alltid kul med stor fisk i båten (även om man inte tar den själv).

        Sen så får du ju vara glad att den inte högg i januari på ismete, skulle ha blivit ett långt år :-)

        /D
        jepp vi kom fram till de åxå... hade kunnat blivit riktigt spännande o få ränna runt me va han nu ska hitta på för hatt i ett helt år=P
        ---------------------------------------------------------------------------------------
        Team Pikings

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av kenta_85
          Härligt, stort grattis från mig till polarn Din 1a tia kommer nog snart också ska du se!!

          joo man får väl hoppas på de... fast ja e tveksam... brukar vara så att vi fiskar på samma ställen me samma saker samtidigt o han får all stor fisk samt mest fisk... som idag tex... flugade båge... han 18 fisk jag 11 fisk....
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Team Pikings

          Kommentera


          • #6
            kul som fan! nu hoppas vi på lite bilder i med en skön mössa med!
            http://teammosbricka.blogspot.com/

            TeamMosbricka.se

            Min Fotosida

            Fotobloggen

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av trashmasta
              kul som fan! nu hoppas vi på lite bilder i med en skön mössa med!

              de kommer=P om han kan hitta nån mössa snart=) fast... ju längre tiden går desto kortare tid behöver ja ha de på mig
              ---------------------------------------------------------------------------------------
              Team Pikings

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Tekky
                joo man får väl hoppas på de... fast ja e tveksam... brukar vara så att vi fiskar på samma ställen me samma saker samtidigt o han får all stor fisk samt mest fisk... som idag tex... flugade båge... han 18 fisk jag 11 fisk....
                okej så tänkte jag också sen small det på en 12kgs i vintras
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av kenta_85
                  okej så tänkte jag också sen small det på en 12kgs i vintras

                  då får ja hoppas på samma tur som dig
                  har ju några månader på mig innan isen lägger sig
                  ---------------------------------------------------------------------------------------
                  Team Pikings

                  Kommentera


                  • #10
                    haha jo passa på innan isen lägger sig, vi är ju snart inne i oktober den bästa gäddmånaden enligt många!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 478 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    976 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 310 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                    1 svar
                    328 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 367 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Arbetar...
                    X