Bra fiske ställen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra fiske ställen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra fiske ställen

Hallå.

Är helt ny på detta forum.

Tänkte kolla med er om ni kan rekommendera bra platser i eller runt Göteborg?
    Har fiskat i stora delsjön från land och båt men har inte fått någon lycka. Likaså i norra långvattnet från land och olika platser ute i Torslanda. Min sambo börjar ledsna riktigt mycket på fiske om vi inte får något napp snart..

Hoppas ni kan hjälpa till

vet tyvärr inga ställen men vill vara den som säger att du är inne på fel ämne för den frågan, om du skriver på ett annat ämne eller läser gamla trådar så kommer du nog garanterat få mer svar på din fråga
    lycka till!

Kommentera

Det finns en del skrivet i Västra Götalands sektionen på forumet. Dock är väldigt många tysta om sina bästa ställen. Men för att svara på din fråga, vill du fiska havsöring/makrill/horngädda så har du lillebybadet/sillvik/lilla varholmen samt öarna som ligger utanför.

Är du ute efter gädda så har du nodre älv/göta älv. Många olika åsikter om dessa vattnena, själv har man lyckats lura upp en och annan fisk där.

Regnbåge har du långevatten/svartedalen och en del ställen en bit utanför Göteborg.

De fiske vatten som ligger relativt centralt har inte gett någon bra utdelning alls för mig utan jag har fått söka mig utanför Göteborg för att hitta finare vatten.

Delsjöarna är ju nästan helt utfiskade i min mening. Både jag och ett antal vänner har vart där mycket det senaste åren och knappt fått någonting på varken fluga spinn eller jerkbait fiske.

Skitfiske

Kommentera

Ska man fiska efter Gädda i Göta älv och Nodre älv så behöver man båt, finns ett minimalt med platser från land, om det finns några heta platser från land så tipsa gärna om dem ;-) sjöarna i Vättlefjäll verkar vara ganska dåligt med Gädda har bara fått 3 på kroken på ett år, mört finns det ganska gott om i Surtesjön men inget som jag fiskar efter, det har tagits en del stora gäddor i Surtesjön men man behöver något typ av flytetyg som tex kanot man kan hyra så man kommer åt djupen i sjön.

Kommentera

Precis, Albatrossen platser är det ont om, om man inte har båt, Jag har fiskat vid kippholmen,Kornhalsfärja,slussarna,tågbron,ranghil lsholmen,kexfabriken och fästningen, längre upp har jag inte gått..Vet att när jag var lite yngre så pratade folk i min närhet om att det alltid stod stor gädda vid ranghillsholmen men om man kommer åt på detta stället nu är jag skeptisk till då det tydligen ska ha förfallit.

F.ö om ni vill fiska regnbåge och är villiga att betala för ett fiskekort så kan jag rekommendera Kullsjön, där har jag sett att det dragits mycket regnbåge, samt finns Aspen som är en väldigt artrik och billig sjö att fiska i med tillgång till båtuthyrning för en billig peng.

Kommentera

Tack för alla svar allihopa. Det blev några alternativ nu hör av mig i rapportern om vidare fångst och ställe!

Kommentera

Kippholmen har jag fiskat en hel del har fått en gädda, ranghillsholmen har jag provat några gånger förra året men aldrig känt ett hugg provat även vid parkeringen bredvid Kungälvs sportfiske inte ett napp, Vid Tingstadstunneln på hisingsidan ringön enligt på sportfiskarnas sida skall det lura gäddor där och vila i det lugna vattnet har inte fått ett napp där heller, däremot havsöring känns som att det är bättre fiske, tips hittar man på http://havsoring.se/
              Senast ändrad av albatrossen; 2014-06-19, 21:39.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
              6 svar
              2 185 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
              174 svar
              40 183 visningar