Gösrapporter Mälaren 2015 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2015

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
    Gick upp 03 för att hinna ut på ett morgonpass. Körde Lambarfjärden som de tidiga timmarna nästan var spegel. Mycket småfisk på lod och ytan, dock få ekon och inte ett pet till 08. På väg hem mulnade himlen till och det blåste upp lite vilket resulterade i att fler fiskbara ekon visade sig på skärmen. Sista timmen petade jag upp gös på 1.5 2.5 (uppskattade) och 3.0 kg (vägd), på 3-6m djup. Har tidigare endast 1 gös i protokollet på vertikal, så 3an blev stolt PB!

Med vänlig hälsning, Johan i en grön Buster M
    Hej Johan;

Sätt på en Bomber B25ABFT på ena spöt och en mera djupgående Bomber B26AXSIO4 . http://www.trumman.com/bomber/bomber_26a.htm . på det andra trollingspöt och du får sannolikt ditt personbästa dubblat med en Gös på minst 6 kilo på Lambarfjärden...för där finns det riktigt stor Gös...

Go for the Big Walleyes!
    Old Firehand

Kommentera

Var ute igår på mälaren och puttrade runt en stund. Trodde först att jag fått något bra på men det visade sig vara en härva med ca 50m nylonlina som jag fick slita med en bra stund för att få loss från botten. bara några minuter efter det så tog det tvärstopp igen, jag menar på riktigt tvärstopp. Försökte känna efter försiktigt på alla sätt men den satt som fastgjuten i botten. Jag trodde jag hade något liknade som den tidigare linan på och bände och jobbade som fan med spöt för att komma loss från botten. Efter en lite stund började det ge med sig. Till slut så när draget började närma sig ytan så kom överraskningen, den största gös jag i alla fall sett live kom upp till ytan bara för att slita sig innan jag han få ner hoven i vattnet. Kanske inte så konstigt efter jag stått och jobbat med spöt tills toppen mer eller mindre var en 180° böjning. Surt att tappa den men nu vet jag i alla fall vart jag ska nästa gång jag ska trolla efter gös =)
      Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Kanske Old Firehand kan svara på vad som hänt med Smithwick suspending Spoonbill ?
        Finns ingenstans att hitta...

Kommentera

Två timmars trolling i östra Mälaren i förmiddags gav en gös på 3,98 kg, tagen på wobbler som gick på ca 6-7 m djup. Det verkliga djupet var ca. 50 m.

Kommentera

Var ute 4 timmar på lambars igår, ingen fisk upp. Fiskade från en kompis båt utan temp, någon som varit ute och har en ungefärlig vattentemp? Känns som om fisket kan dröja om det här vädret håller i sig.

Kommentera

Ca. 16 grader i vattnet i östra Mälaren idag.

Kommentera

17,6°
                Lambarn vertikal.
                Tvåsiffrigt med topp på 4,4

Var håller ni andra hus när det ösregnar? Inte på vattnet iaf!

Kommentera

Ursprungligen postat av devetdu Visa inlägg
                  17,6°
                  Lambarn vertikal.
                  Tvåsiffrigt med topp på 4,4

Var håller ni andra hus när det ösregnar? Inte på vattnet iaf!
                  Tack Men, skulle gärna vilja veta mer detaljer tex bete, djup, djup till botten, klockslag, väderlek,...... Utan att för den delen avslöja exakt position. Tack på förhand!

Kommentera

Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
                    Kanske Old Firehand kan svara på vad som hänt med Smithwick suspending Spoonbill ?
                    Finns ingenstans att hitta...
                    Hej Stefan;

Alla mina Smithwick Suspending Spoonbill hos www.trumman.com har tagit slut!! När du och mina andra kunder köpt mina Bomber Jerk Herky Jerky . http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm .. får jag kanske råd att köpa nya Smithwick ASSRB 12OO . http://www.trumman.com/smithwick/rattlin_rogue.htm .. och ASSRD1200....

Tills dess får jag fösöka sälja Trumman Sportfiske´s Bomber och Cotton Cordell Göswobbler...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Pat Visa inlägg
                      Var ute igår på mälaren och puttrade runt en stund. Trodde först att jag fått något bra på men det visade sig vara en härva med ca 50m nylonlina som jag fick slita med en bra stund för att få loss från botten. bara några minuter efter det så tog det tvärstopp igen, jag menar på riktigt tvärstopp. Försökte känna efter försiktigt på alla sätt men den satt som fastgjuten i botten. Jag trodde jag hade något liknade som den tidigare linan på och bände och jobbade som fan med spöt för att komma loss från botten. Efter en lite stund började det ge med sig. Till slut så när draget började närma sig ytan så kom överraskningen, den största gös jag i alla fall sett live kom upp till ytan bara för att slita sig innan jag han få ner hoven i vattnet. Kanske inte så konstigt efter jag stått och jobbat med spöt tills toppen mer eller mindre var en 180° böjning. Surt att tappa den men nu vet jag i alla fall vart jag ska nästa gång jag ska trolla efter gös =)
                      Hej Patric;

Så gjorde också jag riktigt klantigt med en stor Gädda som huggit min Swim Whizz utanför Prickengrynnan nere i Trosa skärgård. Jag visste att jag kastade rakt över grynnan och när jag vevade in den sjunkande 764:an var det totalt stumt och jag trodde då att wobblern fastnat mellan grynnans stora stenar. Då lade jag spöt ifrån mig i båten och började rycka med handen i linan för att snärta loss wobblern. Döm om min förvåning när linan började skära rakt ut i en vid båge och den här Gäddan.. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_11.htm .. kom upp till ytan med min 764 stenhårt fast långt innanför gälarna...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar