Hej, jag och min kusin har varit ute 2 gånger nu och fiskat på norra Öland och det har inte gått så bra, 1 napp för oss båda som försvann lika fort som den nappade, sen var det dött. Kanske för det vart lite sent men klockan var typ runt nio då så de känns inte så sent. Troligen är vi väll och fiskar vid fel tidpunkt och ställen. Vi har fiskat nu vid en brygga bredvid piren där gotlandsbåtarna gick in förut i Grankullavik. Fick napp 1 gång men försvann på en gång som jag sa förut.
Har ni något tips på vart det brukar vara bra på norra Öland? Vi är ute efter gädda, abborre och liknande. Jag brukar köra med spinnare och lite vassdrag och skeddrag ibland tror jag det är. Vad rekommenderar ni för drag och vart man ska stå typ i så fall?
Hur är det med fisket i Hornsjön? Är det någon fart där så man kanske skulle hyra en båt då det är lite svårt att stå på kanten där. Om det finns, är det spinnare och sånna drag som är bra till abborre och gädda?
Har ni några tips på andra ställen på norra Öland helst så vore jag tacksam om ni ville tipsa lite. Vi testade en liten stund vid neuptuniåkrarna men dött, säkert fel metoder och sånna saker och så blåste det väldigt mycket där.
Vi är ute på eftermiddag/kväll och fiskar, hört att det ska vara bra
Hoppad ni orkar läsa allt och vill hjälpa så vore vi väldigt glada
Har ni något tips på vart det brukar vara bra på norra Öland? Vi är ute efter gädda, abborre och liknande. Jag brukar köra med spinnare och lite vassdrag och skeddrag ibland tror jag det är. Vad rekommenderar ni för drag och vart man ska stå typ i så fall?
Hur är det med fisket i Hornsjön? Är det någon fart där så man kanske skulle hyra en båt då det är lite svårt att stå på kanten där. Om det finns, är det spinnare och sånna drag som är bra till abborre och gädda?
Har ni några tips på andra ställen på norra Öland helst så vore jag tacksam om ni ville tipsa lite. Vi testade en liten stund vid neuptuniåkrarna men dött, säkert fel metoder och sånna saker och så blåste det väldigt mycket där.
Vi är ute på eftermiddag/kväll och fiskar, hört att det ska vara bra
Hoppad ni orkar läsa allt och vill hjälpa så vore vi väldigt glada

Kommentera