Var nere i Nissan och jiggade efter abborre när följande inträffade:
Kastar ut ett 10g orange huvud med vit curlytail på.
Mitt i kastet så känner jag ett hyfsat hugg o gör mothugg, känner genast att detta måste vara en gren eller nåt ( dödtyngd ).
När jag vevat c.a 4-5 vevtag så börjar det i andra änden att rusa som fan, genast så spänner jag bromsen. Dock gör detta varken till eller från, skiten i andra änden drar på som om jag inte har nån broms.
När jag kan börja se nylonlinan under pp så stannar allt upp o jag kan börja veva in igen.
Nu känns det som en stor grenjäkel igen
, när jag vevat in c.a hälften av linan så händer det igen. Skiten rusar så spöet håller på o knäckas!!!!
Efter 2 sådana här rusher så går linan till slut av.
Vad fan var det som var i andra änden?????
Utrustningen jag hade var Technium 9" 5-20g, Sedona 1000 gte med 0,15 pp.
Kastar ut ett 10g orange huvud med vit curlytail på.
Mitt i kastet så känner jag ett hyfsat hugg o gör mothugg, känner genast att detta måste vara en gren eller nåt ( dödtyngd ).
När jag vevat c.a 4-5 vevtag så börjar det i andra änden att rusa som fan, genast så spänner jag bromsen. Dock gör detta varken till eller från, skiten i andra änden drar på som om jag inte har nån broms.
När jag kan börja se nylonlinan under pp så stannar allt upp o jag kan börja veva in igen.
Nu känns det som en stor grenjäkel igen
, när jag vevat in c.a hälften av linan så händer det igen. Skiten rusar så spöet håller på o knäckas!!!!
Efter 2 sådana här rusher så går linan till slut av.
Vad fan var det som var i andra änden?????
Utrustningen jag hade var Technium 9" 5-20g, Sedona 1000 gte med 0,15 pp.
? Som svar på din fråga kan det ha varit vad som helst nästan, men troligtvis så var det väl en lite grövre gädda. Men dom brukar ju inte vara så jävla pigga på rusningar just nu... Skulle det varit här skulle jag ha tippat på en lite större öring men som sagt, din gissning är säkert bättre än min.
Kommentera