Eftersnack om gårdagens (5/9-02) fisketur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eftersnack om gårdagens (5/9-02) fisketur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Eftersnack om gårdagens (5/9-02) fisketur

    HAHA ! Fyyy faaan ... värre än den värsta sällskapsresan.

    Var ute runt Mörkö nu igen för det typ är det enda stället där man kan hyra båt hyfsat billigt. Jag och Tjalle hyr en liten jolle med 4hk´s motor och drar iväg mot vassarna utanför reningsverket. Testade första stället ... helt dött ... testade andra stället ... helt dött ... testade tredje stället ... helt dött. Vafaaan ! Har Gäddorna konferans eller ? Hmm ...

    Vi bestämde oss för att trolla lite istället och det gav snabbt resultat. Tjalle fick upp en bjässe på kanske 200g (Gäddyngel) först men efter ett tag var en större på Tjalles krok igen. Den var väl på kanske 1,5kg eller liknande ... tyvärr släppte den lite väl tidigt så den räknas inte.

    Jag stoppade på ett "Krokodil Lys"-drag nu och det gav snabbt resultat. Tyvärr bara småskit på ... 3 Gäddyngel (i samma klass som Tjalles) på bara några minuter.

    2 polare var på väg ut så vi funderade på att åka och möta upp dom när vi hör ett "kabooom". Gick färjan på grund ? Vad hände ? Ähh, skit i det så fortsatte vi fiska. Sen började det smälla på ordentligt och det var åskan som gick. Snart blir vi dyblöta !!! Drog igång snurran och drog i väg i en hiskelig fart med den lilla snurran.

    Lagom tills vi kommer tillbaka så kommer regnet men vi trodde att det bara skulle komma en liten skur så vi väntade ut regnet. Nu hade ju polarna kommit ut också så nu blir det fisketävling !

    Två båtar fulla av galna fiskare och öl drog iväg mot vassarna bortåt Järnafjärden. Polarna trollade som galningar runt första bästa vassen för att få upp första firren men det var dött ... helt dött ! Tjalle och jag drog vidare till en liten vik där vi visste att Gäddan stog. Kastade och kastade ... det verkar inte vara våran dag idag ! Bara för att visa för att Tjalle & jag var bättre än dom andra så drog jag upp en 2,1kg´s matgädda innna vi skulle hemåt.

    Nu började det roliga ... polarnas båtmotor började strula ! Gick på tomgång typ en minut sen dog den ... vänta ... drog igång och den dog ! Så höll den på ...

    Vi bestämde oss för att bogsera deras båt eftersom dom inte kom nånstans. Det gick ju bra till en början ..... sen dog vår motor också ! *grrr*

    Där satt vi ! Två båtar utan fungerande motorer ... vad faan är det för skräp ? Självklart var vi ju allra längst bort också ! Vi gjorde några försök att köra båtfan men inte då. Dom ville lixom inte ! Bra plocka fram årorna och börja ro ... *saaaataans siiiit*

    Vi började väl ro vid 20-tiden och var framme runt 22. Kommer nog se ut som arnold efter detta !

    Aja, Tjalles och min båt vann iallafall tävlingen med en Gädda på 2,1kg.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    ja jävlar så kan det gå..

    fick ni veta vad felet var då? har mina gissningar men vill inte paja din tråd.. ett tips till en annan gång.. tag med en tändstifts nyckel....
    \\\Wiktor
    \\\Wiktor
    Gädda på 12,5 pannor i en skrotsjö nära mig, med 0,10 och 5'6" ULspö!

    Kommentera


    • #3
      Wiktor, ingen aning vad felen berodde på ... vi har ju hyrt båtar där förut och dom har inte strulat. Vi testade nog de flesta lägen med "luftskruven" utan resultat.

      Måste nästan ha varit uthyraren som glömt blanda i olja i soppan eller liknande för dom gick ju ett tag tills dom blev varma.

      Aja, skit samma för vi kom tillbaka helskinnade och har gjort upp med uthyraren att vi ska få kompensation så han är reko.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • #4
        min och polarns motor gör samma grej när den blir varm.. men skruvar man ur stiftet och torkar av det noga så går den som ett skollat tråll igen

        vart någonstans exakt hyr ni båtarna? funtar på att dra ut nästa helg och kasta lite..
        \\\Wiktor
        Gädda på 12,5 pannor i en skrotsjö nära mig, med 0,10 och 5'6" ULspö!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
        171 svar
        39 418 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Hepper2
        av Hepper2
         
        Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
        23 svar
        5 536 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
        7 svar
        944 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
        1 svar
        487 visningar
        7 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
        48 svar
        3 289 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Arbetar...
        X