Gäddrapporter tack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddrapporter tack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är fiskeförbud på Gädda och Abborre i Kalmarsund!

Kommentera

Dåligt fiske!

Ursprungligen postat av B@M$E
      Gäddrapporter tack!

Undrar hur det gått för folk med gäddfisket? för mig har det inte blivit allt för mycket fiske än så länge, men ngra har man lyckats lura upp
      /Björn
      Själv var jag och fiskade runt Mörkö i tisdags. Där var det riktigt dött. Såg massor av stora gäddor som lekte men de var inte sugen att nappa. Tappade en hyffsad runt 7-8 kg och en lite mindre gädda. Fick upp en liten samt en felkrokad brax. Ska dit på måndag och då är förhoppningsvis leken över.

Kommentera

I karlskrona är leken i full gång och det är det som gäller. Men snart är leken över och då är grönryggarna hungriga igen......
        Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Har fiskat en hel del i klarälven med en topp under 2 dagar när vi fick 9 fiskar fördelat på 2 korta pass. Medelvikt mellan 6-7 kilo och 3 stycken över 10 kom upp.

Vi har även avlagt en del pass i norsälven, med mindre fisk, men i fin förlekskondition... tror hårt på fisket i norsälven om ngpn vecka eller så!.

kommer att stenköra fiske i en vik i vänern med start under nästa vecka, får se vad det kan ge.. men fått en del rapporter på fina förleksgäddor över 115 cm.

Kommentera

Var ute och jiggade borre i dag med. Tappade en jättegris vid upplyft från båten. Riktigt kände hur kroken gled ur mun. Kändes precis som den på 1,6 jag fick i veckan. En gädda på 5 kilo var det också. Tog på stormjigg den med.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Var ute idag och körde ett första pass med båt, var ute ca 3 timmar vi var 2 st. Fiskade grunt, gräsigt utanför och i lekvikar. Själv får ja säga att fisket var fruktansvärt trögt, jag fick 1 gädda vikt 6,9kg vilket alltid var hyffsat. Men annars bara ett hugg och inget mer.

Vart har ni haft utdelning i / utanför lekvikar / hur djupt osv? jag fiskar i Stockholms norra skärgård kring Hargshamn / Hallstavik / Herräng osv.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskaren2
                Ja det var riktigt roligt men synd att snittvikten var så låg, 1-2 kilo och inte mer förutom nån på 5 och 4 kilo =(, antar att dom lite köttigare sakerna inte hade gått upp på grunt ännu men vem vet.
                Det låter ju som ett vatten med god återväxt.
                DET är trevligt!

Var ungefär på den långa kusten i var det?

Mvh.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                  Var ute och jiggade borre i dag med. Tappade en jättegris vid upplyft från båten. Riktigt kände hur kroken gled ur mun. Kändes precis som den på 1,6 jag fick i veckan. En gädda på 5 kilo var det också. Tog på stormjigg den med.
                  Vas hörs!!! Fick du en 1,6:a i veckan? Grattis, bilder....
                  "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                  "Keep it simple"

//Jan O
                  www.fisheco.se
                  www.brofiske.net
                  www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av esobus
                    Det låter ju som ett vatten med god återväxt.
                    DET är trevligt!

Var ungefär på den långa kusten i var det?

Mvh.
                    Det håller vi för oss själva men det är bara att fiska på! det finns fisk bara att hitta de som är huggsugna.
                    Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

Jan O, jag min tomte hade inte kameran med. Hade våg och måttband. Längd 42 cm. Tjock som en boll med rom. Var där idag igen och tappade en i samma size. Jävlar vad grym jag blev när jag kände kroken lossna. Gick tungt som attan och stökade. Har bara fått en över kilot tidigare i den nygamla sjön. Fast var då bara en vinterpimpelsjö. Nu har jag båt i den från land svårfiskade sjö. Hade kameran med mig och så tappar jag grisen. Svårt att smälta.
                      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      811 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      456 visningar
                      3 gillar