Båtpremiär - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtpremiär

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båtpremiär

    Senast i förrgår skrev jag*att landfiskets tid är här.*Dagen efter*gick isen på halva mitt hemmavatten och landfisket är över för min del innan det knappt ens hann börja. Där min stationära båt ligger huserar fortfarande isen så jag packade med mig gummijollen med åror, motor och hela kånkarongen i bilen till jobbet igår. Jag jobbade in lunchen och kastade mig iväg mot sjön med en sällan skådad iver och lust. Väl framme var det pumpa upp jolle och packa saker som gällde – ett göromål som tar alldeles för lång tid när otåligheten härjar och sliter.



    Till slut kunde jag styra mitt ekipage mot den fina vassträcka som var*eftermiddagens plan. Under färden var ord som uppspelt och förväntansfull milda uttryck för att beskriva mitt allmänna tillstånd.*Bara synen av isfri sjö skänkte en sådan*intensiv glädje, på gränsen till eufori, att leendet satt som fastklistrat i ansiktet. Samtidigt*hade jag*dock också en fot kvar i verkligheten. Historiskt sett har jag aldrig tidigare haft bra fiske de allra första passen efter islossning. Gäddorna är allmänt supertröga i det grunda och fågradiga vattnet och luras inte till hugg i första taget. Bompass är inte ovanliga, framförallt inte med tanke på den korta tid som dessa eftermiddagspass brukar erbjuda. Så förväntan på många och /eller stora gäddor var nästintill obefintlig. Men visst fanns hoppet där.
    En lätt nordan fick vattenytan att röra sig lite och solen lös för fullt. På beteslåset hamnade min SyndromTail i golden shinerkostym. Det dröjde inte särskilt länge förrän årets första båtgädda kunde krokas av.





    Det var precis lika trögt som det brukar efter islossningen. Jag provade större tailar, paddelbeten, slider och sked. Det enda som gav utdelning denna eftermiddag var betet på bilden ovan och en grön/guldig Mcrubber. Inget annat dög.
    I båtpremiären 2017 års protokoll skrivs nu fyra små gäddor och ett par missade försiktiga hugg in. Inte mycket att hänga i gran kanske men det kvittade faktiskt. Jag var ju ute på en sjö i en båt. Fiskelyckan är total.



    Skitfiske på er, så länge!





    Läs mer på bloggen
    www.fisheco.se/blogg/fiskesyndrom/

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
171 svar
39 417 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Hepper2
av Hepper2
 
Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
23 svar
5 536 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
7 svar
944 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
1 svar
487 visningar
7 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
48 svar
3 289 visningar
2 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Arbetar...
X