Fjällkarpar bland Regnbågarna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fjällkarpar bland Regnbågarna.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fjällkarpar bland Regnbågarna.

    Jag tog ett par timmar i Rismåla igår och precis som jag kom fram började regnet och där fick man sitta och glo en bra stund i Bloms vik och det hände inget. Efter en timme väntan på att någon fisk skulle visa sig gav jag upp och tog mig ner på en annan plats.
    Väl framme på den så kallade `lilla dansbanan`lade jag ut tre stora skopor med floaters i blandat storlek och ytterligare ett par näver längs med en vasskant som brukar hålla lite fisk. Det skulle ta sin tid innan det kom fram lite mört som pillade på betena, men efter en ganska lång väntan såg jag en karp och sen en Regnbåge och efter en ganska kort stund så var det ett virvar av fisk, både Karp och Regnbåge blandat och det hela slutade med två landade fjällkarpar och en tappat fisk.
    Oljefläcken från mina floaters.
    Här lade jag ut mina floaters, en säker plats.
    Här visades sig en karp, men den försvann.
    Dött, men bara en timme......
    ... Sen började både Regnbåge och Karp att visa sig.
    Regnbåge, som tur såg dessa min tjocka tafs.
    Karparna tog mina beten lite försiktigare.
    Dags att lägga ut krokbetet!
    En kompakt fjällkarp på min svarta bug.
    Bra tryck i denna kompakta fisk och på öppet vatten fick den leka av sig lite och det var kul i det tilltagande regnet. Min svarta bug med lite vita prickar och ränder verkar falla karpen i smaken, hoppas det håller i sig.
    Dagens andra fjällis, igen på en black bug.
    Det ironiska i detta var att Regnbågarna skyggade för min tafs som var en fluorocarbon i 0,28 mm och det var bra, så slipper man dessa fiskar och sen är det en stor skillnad på hur dessa fiskar tar ett bete, Regnbågen tog mina floatres hårt med plask mm och karpen glider galant fram under ytan och tre takes resulterade i två fina fiskar denna eftermiddag.
    Dags igen i kväll!
    Japp, i kväll är det dags igen och denna gång nere i Malmö, en vinst i kväll för mitt älskade HV och det blir väldigt tufft att vända detta mot hemmastarka HV, vi får se hur det går, Malmö är nog revanschsugna, men röda örnar mot blåa tjurar....mmmm spännande! Min gissning blir en uddamålsseger för HV.


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
171 svar
39 477 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Hepper2
av Hepper2
 
Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
7 svar
970 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
48 svar
3 310 visningar
2 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
1 svar
328 visningar
6 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
15 svar
1 354 visningar
2 gillar
Senaste inlägg MathiasJK  
Arbetar...
X