Sejfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sejfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Köpte liknande utlösare på Ebay som jag ska prova nu i sommar.

    https://www.ebay.com/itm/DOWNRIGGER-....c100005.m1851

    Sök på Ebay men någon har säkert samma i Sverige också. Sånt här smått blir ju dyrt att köpa från kina nu om man har otur och åker på avgifter.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av jason88 Visa inlägg
      Den där utlösaren ser jättebra ut var har du köpt den? Jag har två lod o två givare på min båt en 35 graders o en 11 grader
      P66 det borde ju gå prickfiska efter sejen då på 40 - 50m när bågen syns på 11 graders lodet kan den inte vara allt för långt borta max 10 m cirkel från givaren?
      Jag tänkte köra ungefär samma setup och slowtrolla med riggad betesfisk på downrigger med lite blänken och ljus. Ligga 4-5 meter över botten kolla ekolodet och släppa ner djupare när det ser lovande ut. Har aldrig fiskat hälle tidigare men om jag fattar rätt följer dom ofta efter ett tag och funderar ungefär som våra gäddbusar. Tanken ör att låta fisken svälja betet ordentligt och sen dra upp cirkelkroken och hoppas man krokar den snyggt i käken. Ska bli spännande. Funkar det inte fpr man väl droppa med en massa bly men skönt att slippa drilla fisken med 4-500 gram slängande på tacklet.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av jason88 Visa inlägg
        Den där utlösaren ser jättebra ut var har du köpt den? Jag har två lod o två givare på min båt en 35 graders o en 11 grader
        P66 det borde ju gå prickfiska efter sejen då på 40 - 50m när bågen syns på 11 graders lodet kan den inte vara allt för långt borta max 10 m cirkel från givaren?
        Kan tyvärr inte komma ihåg det, men bara sök på den så ska du nog finna butiker som har den.

        Jag prickskjuter med B175HW (har även B175M men använder inte den lika ofta, ibland kör jag bägge dock), ingen fara trots 20 graders vinkel. Fisken ser jiggen utan problem även om du hamnar lite bredvid. Gillar även att jag ser jiggen på vägen ner och upp även om det blir lite vinkel från ström/drift.
        www.halibutkingadventures.com

        Kommentera


        • #14
          Var i Lavangen förra sommaren och fick sej på Speed jig. Hade inget ekolod så det var svårt att hitta dom.
          Vart fick du dina fiskar? Ska dit i september och prova lyckan.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 417 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
          23 svar
          5 536 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
          7 svar
          944 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
          1 svar
          487 visningar
          7 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
          48 svar
          3 289 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Arbetar...
          X