En vacker öring bet sig fast. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En vacker öring bet sig fast.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En vacker öring bet sig fast.

Gårdagens fiske , söndan, bedrevs på 2 lokaler . På den första norr om Halmstad blev det en 35a och en rehabbesa på dryga 52-54. Hugget var stenhårt och första attacken skvallrade om en bättre blankfisk men det var det hela sen blev det beselikt . Flyttade till tylösand och med vinden i ansiktet så drog jag på en fin fisk 55 lång o 1.9 tung.
    Va ute ett pass valborgsförmiddan i en stygg ostanvind , det blev 2 mindre och en bättre fisk som hoppade av.
    Peter b

Kör du enbart bombarda? Imponerande fångster iaf!. Kanske inte dom största.. Men du kniper ju fler öringar på några pass än va jag gör på ett helt år haha!

Kommentera

Grattis. Håller med föregående talare.
      Du fick fler på egen hand än alla 45 deltagare i gårdagens HEBA-laxentävlingen här i Stockholm (2 öringar)
      och lika många som jag har fått de senaste tre åren
      Gråt inte...
      båten ligger i vassen still
      full med gäddor och braxar
      full med ålar och laxar
      (Alice Tegnér)

Kommentera

I stort sett bombarda hela tiden. Har lovat mig själv o min kompis att köra lite genomlöpare men väntar tills vattnet har blivit varmare och det blir lite kvällsfiske. På många av de lokaler jag fiskar så hade det blivit svårt med drag då jag fiska på riktigt grunda ytor. Ett av skälen till att jag får fisk , det viktigaste, är att jag fiskar väldigt mycket och många timmar. Idag 1 maj gjorde jag pass 49 . Tror att det skiljer massor på mängd och storlek runt våra kuster. Sydkusten är känd för stor öring . Längre upp på västkusten är snittvikten klart lägre.
        Peter b

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          I stort sett bombarda hela tiden. Har lovat mig själv o min kompis att köra lite genomlöpare men väntar tills vattnet har blivit varmare och det blir lite kvällsfiske. På många av de lokaler jag fiskar så hade det blivit svårt med drag då jag fiska på riktigt grunda ytor. Ett av skälen till att jag får fisk , det viktigaste, är att jag fiskar väldigt mycket och många timmar. Idag 1 maj gjorde jag pass 49 . Tror att det skiljer massor på mängd och storlek runt våra kuster. Sydkusten är känd för stor öring . Längre upp på västkusten är snittvikten klart lägre.
          Peter b
          Kör du då med främst fluga vid bombada fisket eller nåt annat eftersom jag uppfattar det som du inte använder drag.

Kommentera

Japp fluga oftast en räkfluga. Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
            6 svar
            2 205 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
            174 svar
            40 220 visningar