Sjöar i göteborg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjöar i göteborg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sjöar i göteborg?

Har testat i princip de flesta sjöar i göteborg o kan inte säga att något har verkat nåt bra överhuvudtaget =/, möjligtvis rengbågs fiske i något av de blåa vattnerna i april kanske , men om man ska fiska gädda från land eller meta något roligt så vet ja inte vart man ska fiska nån som har någon ide??

prova älven nedanför slottsborgen i kungälv. där finns det både gädda och abborre och en del annat.

Kommentera

hmm nodre älv menar du??

Kommentera

ja det är väl så den heter

Kommentera

Ursprungligen postat av morveto1
          prova älven nedanför slottsborgen i kungälv. där finns det både gädda och abborre och en del annat.
          Ett av Sveriges mest potentiella vatten för grov gädda. Gör inte bort sig jämte lödde och vättern.

Kommentera

Prova Landvettersjön (Gröen). Meta med mört omkring badplatsen i västra änden på Mölnlycke sidan. Har fått bra med hyfsad gädda där förr med 7kg som störst, men det är 15 år sen, innan jag kom på att saltvattnet är mitt kall.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

ge några exempel på sjöar du testat? själv har jag fiskat i 99.9 % av göteborgs sjöar och göta älv / Nordre älv är dom bästa vattnena om du vill ha grov fisk precis som ovanstående inlägg säger!

Kommentera

Har fiskat i Nordre Älv också men själv aldrig fått nåt redigt där,kompisen har väl en på lite över 7 därifrån. Ingsjön har jag fiskat mycket i, därifrån är min största kring 7, en kompis fick en på lite över 14.Bästa från Nordsjön ligger väl oxå kring 7 kilosstrecket, men den sjön är svår tycker jag. Fick den när vi trollade efter röding på 25m djup. Mvh Micke P

Kommentera

Flötestrolla med rejäla betesfiskar i branterna i TIDIGT i gryningen (klart bäst i älven), och du kommer belönas med grov fisk. Testa även i området uppåt Nol.

Kommentera

Ursprungligen postat av arwen
                    Flötestrolla med rejäla betesfiskar i branterna i TIDIGT i gryningen (klart bäst i älven), och du kommer belönas med grov fisk. Testa även i området uppåt Nol.
                    Börjar suga lite i gäddtarmen igen. Ska testa det när nya båtprojektet är klart, blir nog nästa sommar. Och nu skall jag till Kullsjön med ungarna och se om vi kan lura någon Båge eller Öring.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                    2 svar
                    804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marryjoy63  
                    Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                    2 svar
                    452 visningar
                    3 gillar