Havsfiske i Sommen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske i Sommen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiske i Sommen

Stack ut i går morse vid 7-tiden för att prova min lycka . Vinden hade inte börjat blåsa ännu så det var en riktigt trivsam paddling ut på fjärden. Trollade på 10m-15m djup utan något som helst liv i linan. Utanför Knapplaön fanns det upp en hel del stim på lodet, mer än ett såg ut som solid fotboll, men inget hugg. Blåsten tilltog också ganska rejält så det blev svårare att ha koll på trollingsläpet. Provade det mesta i woblerväg jag hade utan resultat.

Efter nästa fyra timmar tröttnade jag och slet bort paravanerna. I brist på annat slängde jag på en 70 grams Rapala CDMAG18, som dröjt sig kvar i fiskelådan sedan senaste havsfisketuren, och började paddla hemåt. Det visade sig inte vara så dumt som jag först trodde. Det blev två rejäla hugg på vägen hem . Ingen som fastnade men det hjälpte definitivt till att peppa inför nästa tur (och tala om att drillningsbromsen ska vara mer åtdragen ).

/Nilsie
    Nisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?

[Qvad du ljuger mongo..UOTE=npaulsson]Stack ut i går morse vid 7-tiden för att prova min lycka . Vinden hade inte börjat blåsa ännu så det var en riktigt trivsam paddling ut på fjärden. Trollade på 10m-15m djup utan något som helst liv i linan. Utanför Knapplaön fanns det upp en hel del stim på lodet, mer än ett såg ut som solid fotboll, men inget hugg. Blåsten tilltog också ganska rejält så det blev svårare att ha koll på trollingsläpet. Provade det mesta i woblerväg jag hade utan resultat.

Efter nästa fyra timmar tröttnade jag och slet bort paravanerna. I brist på annat slängde jag på en 70 grams Rapala CDMAG18, som dröjt sig kvar i fiskelådan sedan senaste havsfisketuren, och började paddla hemåt. Det visade sig inte vara så dumt som jag först trodde. Det blev två rejäla hugg på vägen hem . Ingen som fastnade men det hjälpte definitivt till att peppa inför nästa tur (och tala om att drillningsbromsen ska vara mer åtdragen ).

/Nilsie[/QUOTE]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
    6 svar
    2 185 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
    174 svar
    40 177 visningar