Har varit ute ett par kvällar och försökt att putsa till mitt på Färna lite grann (låg på 725 gram). I tisdags kväll tog jag tre färnor, dock väldigt små, i onsdags tog jag yttligare 3 st. Men så helt plötsligt så sög det till ordentligt i spöt, jag gjorde mothugg och kände ordentliga gungningar i andra ändan. Adrenalinet pumpade som fan. Men döm av min förvåning så ser jag att det är en sutare. Den visade sig väga 1950 gram, nytt PB.
Sen i idag (läs torsdag) så åkte jag och en polare ner till ån på nytt. Efter två timmar och inte ett liv kändes det ganska hopplöst. Men så suger det till i spöt och jag krokar. Yttligare en gång möts jag av tunga gungningar. När jag fick in den till kanten så jag att det var en färna och att det defenetivt var en ordentlig höjning på PB. Den visade sig väga 1400 gram prick, och var 49cm lång och 29cm i omkrets.
Bild finns i mitt fotoalbum.
Tror att det blir en tur i morgon också.
Sen i idag (läs torsdag) så åkte jag och en polare ner till ån på nytt. Efter två timmar och inte ett liv kändes det ganska hopplöst. Men så suger det till i spöt och jag krokar. Yttligare en gång möts jag av tunga gungningar. När jag fick in den till kanten så jag att det var en färna och att det defenetivt var en ordentlig höjning på PB. Den visade sig väga 1400 gram prick, och var 49cm lång och 29cm i omkrets.
Bild finns i mitt fotoalbum.
Tror att det blir en tur i morgon också.
Kommentera