blev en fisketur i skivarpsån i lördags, fick en öring på 2,5. samma visa som i våras, fiskade först fluga och när jag bytte till spinn högg den, på samma wobbler som i våras. sjukt jobbigt att inte fixa flugfisket. kan verkligen rekommendera att åka dit, fiskar hellre där för 20kr än fiskar odlad fisk i nån damm för 150:-
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
havsöring- skivarpsån
Collapse
X
-
jag stod vid handikappsbryggan precis vid parkeringen/bron fick den intill kanten på den sidan där jag stod. ska försöka hinna rulla in några bilder. tog ett pass nu i lördags också men det gick rent ut sagt åt helvete. jag var sjukt bakis+ kass i magen när jag inte orkade hålla igen längre kuta jag in i buskarna. det värsta var att jag var så skitig att jag råkade slänga bort pappret, när jag sedan går omkring med byxorna vid knäna(myggen visade ingen nåd mot några kroppsdelar alls) och drar handen genom alla jävla nässlor för att hitta pappret blir jag sedd av ett gammalt par
. det hela slutar med att jag river sönder mina fillingar och offrar dem. ingen fisk blev det den dagen heller. halvvägs hem hittar jag ett nytt paket servetter i min jacka. kom ihåg alla därute: pappret är lika viktigt som spöt
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
601 visningar