Jag körde runt mörkö hela dagen 17/10 och fisket var riktigt segt. Ingen upp i båten men tappade fyra st. Körde mest jerk och provade alla möjliga färger men det ville sig inte. Yttempen var runt 13 grader så det var helt okej men vattnet vr väldigt grumligt och sedan var det nästan vindstilla.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddrapporter tack!
Collapse
X
-
Gäddsäsongen är över för min del, nyss hemkommen från en liten tur. Åkte och kastade lite från land, men inte ett enda hugg. Såg en båt som var ute i närheten, men det verkade inte som att han fick något heller. Kompisen som äger båten jag brukar fiska ifrån har redan dragit upp båten, så nu är gäddsäsongen (förmodligen) över.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Kompisarna var ute i söndags och tog 23 gäddor med en topp på 4kg. Verkar som om de större lyser med sin frånvaro hitills..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BongoloidKompisarna var ute i söndags och tog 23 gäddor med en topp på 4kg. Verkar som om de större lyser med sin frånvaro hitills..
tycker de har kommit upp riktigt mycket fina fiskar på sistonde kolla bara in ,everflow,stingson,enhoj,blirre och mastapike tex....
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Så alla som inte lyckats är kassa fiskare, eller vad är det du vill säga?Ursprungligen postat av Jimmieetycker de har kommit upp riktigt mycket fina fiskar på sistonde kolla bara in ,everflow,stingson,enhoj,blirre och mastapike tex....
Gå och mata en karp
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KimbowSå alla som inte lyckats är kassa fiskare, eller vad är det du vill säga?
Gå och mata en karp
ehm ?
jag sa inte att någon/några hade misslyckats och där med var kassa.
jag skrev att de har kommit upp mycket fina gäddor.
jag har inte lyckats så bra sen i våras så om du tog de så då är jag också kass.....Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KimbowSå alla som inte lyckats är kassa fiskare, eller vad är det du vill säga?
Gå och mata en karp
det finns ju en poäng i det resonemanget egentligen... annars finns det ju ingen som helst anledning till att sträva för att bli bättre??.
det handlar till viss del om tur.. den aspekten finns alltid med, men det är inte en särskilt stor del. Ju bättre man blir, desto mer och större fiskar fångar man!. Kolla på proffsen... det är inte tur den 19:e gången de drar en 10+.
conclusion: ju mer du lär dig och övar..dvs.. ju bättre du är.. ju mer fisk får du.
Kommentera
-
Word niggahUrsprungligen postat av Everflowdet finns ju en poäng i det resonemanget egentligen... annars finns det ju ingen som helst anledning till att sträva för att bli bättre??.
det handlar till viss del om tur.. den aspekten finns alltid med, men det är inte en särskilt stor del. Ju bättre man blir, desto mer och större fiskar fångar man!. Kolla på proffsen... det är inte tur den 19:e gången de drar en 10+.
conclusion: ju mer du lär dig och övar..dvs.. ju bättre du är.. ju mer fisk får du.
C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!
Kommentera
-
Jag är tyvärr böjd att hålla med Everflow ...Ursprungligen postat av Everflowdet finns ju en poäng i det resonemanget egentligen... annars finns det ju ingen som helst anledning till att sträva för att bli bättre??.
Körde trolling 8 timmar i en sjö uppe i byske-/skeå-traken med 3 spön konstant ute. Roterade beten ur draglådan typ westins ciskokid swimwhizz rappala ... Allt mellan 5~9 m låg vi på, och även alla olika färger vi bara hade med oss. Testade droppen/kanterna och på djupet, kring grund och över djuphål jag vet om. Detta gav oss enbart 2 snipor på hela jävla dagen :-/ Totalt förnedrande !!!
En annan mer välrutinerad snubbe (hänger här inne) nötte samma dag samma tider och landar själv "15 st, flera över 5kg". (Dagen efter drar dom 28 st dessutom)
Detta handlar inte ett skit om att jag var i fel sjö eller nått, det är helt enkelt så att de har rutinen/kunskapen som jag saknar !
ord nXger ![FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
607 visningar