Österlenöringar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Österlenöringar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Olof
    Sen finns ju www.havsoringpaosterlen.se
    Surt... men du, kanske tur att du inte fick tag på dem, kan lätt bli pangpang åt andra hållet..
    Ja den ar ju ocksa trevlig! Synd bara att det ibland ar allt for langt mellan fikserapporterna.

Hehe helt klart, sarskilt som jag inte har nagot eldvapen Men man kanske kunde fatt tag i registreringsnumret eller skramt dom lite eller natt.
    Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Grymt snygg sida, som ni sa tyvärr uppdateras den numera allt för sällan. "Ägaren" av sidan jobbade sjukt mkt förra våren, därav de dåliga uppdateringarna. Får hoppas det blir bättre i år. Finns redan en första rapport.

theoneandonly: Skriver du något inne på henric.nu ? Mortier här...
      www.pikewallis.se

Kommentera

Ursprungligen postat av theoneandonly
        SKa du halla kontakten med andra oringidioter sa ar ju www.henric.nu eller kustfiskedagboken annu battre faktiskt! Men behall fiskesnack ocksa (saklart)

Ledsen for bristen pa a,a och o , men inbrottstjuvar stal min dator! !
        Han precis ut for att se deras bil dra ivag i med gasen i botten! Fan! Skulle man varit dar nan minut innan!
        Ska ta en titt! Men jag kan hålla med att havsoringpaosterlen.se bjuder på lite lite rapporter. De kanske skulle engagerat ett par till som rapporterar, det är ju dock en snygg sida! Synd med datorn..
        /H
        Senast ändrad av hjösen; 2007-01-05, 10:35.
        go fish

Kommentera

Ursprungligen postat av hjösen
          Ska ta en titt! Men jag kan hålla med att havsoringpaosterlen.se bjuder på lite lite rapporter. De kanske skulle engagerat ett par till som rapporterar, det är ju dock en snygg sida! Synd med datorn..
          /H
          Att du inte känner till henric.nu ???
          Killen är ju höörsbo, och till stor del är det mestadels snack om gösfiske i en viss sjö vi känner väl till (hemlig) samt öringfiske på kusten.

In där o babbla =)

Ska du ut i helgen?

edit: här är adressen till kustfiskedagboken http://biphome.spray.se/kustfiskedagboken/ där skrivs en hel del...
          Senast ändrad av Manhood; 2007-01-05, 11:18.
          www.pikewallis.se

Kommentera

ja kustfiskedagboken har jag ju sett tidigare. Det finns en del forum och det gillar man, snappar alltid upp något och kan även dela med sig!
            Höörsbo sa du? Byn är ju inte så stor, men nej, det har jag missat!
            Var precis nere och fyllde på betesboxen, så ev. kan det bli en tur till helgen. Men vafan, det är ju tentaperiod nu så det är en kamp mellan djävulen och ängeln...
            go fish

Kommentera

havsöring på österlen är en snygg och trevlig sida, har besökt den ofta under tidigare år. Sedan har vi ju även Nickas fiskeblogg, den utspelar sig framför allt på Kalkatraz. Alessandro besöker den ofta vet jag

Kommentera

Ursprungligen postat av Manhood
                www.havsoringpaosterlen.se

Grymt snygg sida, som ni sa tyvärr uppdateras den numera allt för sällan. "Ägaren" av sidan jobbade sjukt mkt förra våren, därav de dåliga uppdateringarna. Får hoppas det blir bättre i år. Finns redan en första rapport.

theoneandonly: Skriver du något inne på henric.nu ? Mortier här...
                Marc ha''r! Jag ar inne och fragar dumma fragor ibland
                Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Får man höra lite rapporter om dagens öringfiske...? själv är man fast i studierna. Riktigt bull nu när vädret är bättre!
                  go fish

Kommentera

Ursprungligen postat av hjösen
                    Får man höra lite rapporter om dagens öringfiske...? själv är man fast i studierna. Riktigt bull nu när vädret är bättre!
                    Var nere en runda på sydkusten runt abbekås. Grumligt och lungt vatten. eventuellt något nafsande men är ej säker. Således ingen fisk idag. Träffade på flera som inte heler haft någon framgång. På engelskan var där fart i vattnet och mycket folk men ont om fisk, tror där endast landades en öring under förmiddagen.

Hur gick det på östsidan?

Kommentera

Har nu återvänt till Ljusnans trakter och det känns bra med tanke på skitfisket vid Österlen...
                      Var ute i fredags, tydligen hade nån fått två svarta vid Prästens badkar. Testade Stens huvud också men det enda jag såg var en Gädda som spanade extremt nära strandkanten.
                      Bättre upp får det bli nästa nyår.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar