Vilken kalaspjäs. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken kalaspjäs.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilken kalaspjäs.

    Blåsten har tvingat mig i depå men idag söndag var det dags. Visste inte vad jag hade att vänta ofiskbart efter allt blåsande - kaffe latte vatten eller massor av skit , lika bra att förbereda sig på det värsta.
    Sträckte på halsen så jag höll på o få nackspärr när jag såg havet från bilen. Blev oerhört positivt överraskad av att det inte var så stora vågor och att vattnet såg ok ut , på avstånd.
    Bara en fiskare till på plats - gött , gick i med gigantiska förhoppningar. Efter dryga 1.5h hade jag lugnat mig - inte ett känn . Fika och vågade byta fluga till en Nisse Hults ( Wittlock) " vinnare ".
    Såg flugfiskaren matcha en fin fisk som han tyvärr miste. Gick ut på samma yta jag fiskat innan lunch. Kast nr 2 gav en tjock blanking på runt 47 , kastet efter megabesa på dryga 70 . Gick in till land o satte tillbaks den - ingen håv därav vandringen in för att lättare hantera återutsättning. Kastet efter på samma yta KABOOM , tungt napp och korta hårda rusningar men inget skutt så jag var inte hundra på att det var en blanking. Men när den passerade mig i full karriär och vände upp sidan så steg min puls. Efter lite trixande så fick jag knuffat upp den. Superflott fisk i kanonkondis - kontrollmätning o vägning hemma gav 65cm - 3.480kg.
    Gick ut en sväng till efter lite mess o samtal till polarna , regnet hade tilltagit. Hade ytterligare en mindre på och 2 napp på mindre fisk.
    Somnar säkert med ett fånigt leende på läpparna. Ganska mycket vind i veckan men flera plusgrader - spännande läge.Höganässträckan
    Peter b

  • #2
    Grattis! Skapligt fiske

    Kommentera


    • #3
      Snyggt fiskat!
      http://enamatorfiskare.blogspot.se
      Instagram enamatorfiskare

      Kommentera


      • #4
        Tackar , det blir nog ett par pass närmaste veckan.
        Kan ramla in en kluns till med lite vind o " värme" om turen vill sig. Annars får jag på sedvanligt vis nöta ut dem.
        Peter b

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
        171 svar
        39 474 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Hepper2
        av Hepper2
         
        Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
        7 svar
        968 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
        48 svar
        3 309 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
        1 svar
        327 visningar
        6 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
        15 svar
        1 314 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg MathiasJK  
        Arbetar...
        X