En öring första 3h , 8 st sista 1.5h !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En öring första 3h , 8 st sista 1.5h !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • En öring första 3h , 8 st sista 1.5h !!

    Sommarvarmt o fisket känns upp o ner vända världen. Har fått fisk sent på kvällarna vilket brukar vara majfiske . Tycker att det borde bli rally mitt på dan med alla dessa plusgrader och en intensiv sol där vinden ligger på. Ingen toppen vind O-SO o lågt vatten även om det stigit i veckan.
    Riktigt kul på sista lokalen, frisk vind rakt i nyllet krabba vågor och rostat vatten. Blanka firrar 35-40 några besor upp mot knappa 50cm och en riktigt vacker blanking 51-52. Döbelåtet som vi säger i Halmstad.
    Peter b

  • #2
    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
    Sommarvarmt o fisket känns upp o ner vända världen. Har fått fisk sent på kvällarna vilket brukar vara majfiske . Tycker att det borde bli rally mitt på dan med alla dessa plusgrader och en intensiv sol där vinden ligger på. Ingen toppen vind O-SO o lågt vatten även om det stigit i veckan.
    Riktigt kul på sista lokalen, frisk vind rakt i nyllet krabba vågor och rostat vatten. Blanka firrar 35-40 några besor upp mot knappa 50cm och en riktigt vacker blanking 51-52. Döbelåtet som vi säger i Halmstad.
    Peter b
    Ett riktigt skitfiske låter det som! Gått sådär sedan premiären för egen del. 15 upp och 14 av dom från 25-40. En besa på 55 cm har det också blivit. Men man får änna vara nöjd med det. Blandat mellan fluga och spinn faktiskt och den bästa utdelningen av dom där 15 är hårdbete/skedar vilket jag verkligen inte trodde det skulle vara.

    Något annat märkligt hände dock. Ställde mig uppe på en klippa och körde ganska tungt för att se om något lurade i djupet. Plötsligt tar det bomstopp långt ner. Botten tänkte jag men efter en sekund typ börjar det stumdra i sidled. Bromsen knarrar så tänkte vad i hela helsike kan detta vara. Sätter butten mot snoktrakten och håller i för kung och fosterland. Efter den gått i sidled en bit så kommer det en rejäl rusning på 20-30 meter rakt ut från mig sett sen går skiten av. Säl? Spetznas soldater i en miniubåt? Riktigt knepigt var det iaf. Detta hände ett par mil söder om göteborg.
    /Jocke

    Kommentera


    • #3
      Eller en stor felkrokad - låter bättre än säl.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
      171 svar
      39 418 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Hepper2
      av Hepper2
       
      Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
      23 svar
      5 536 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
      7 svar
      944 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
      1 svar
      487 visningar
      7 gillar
      Senaste inlägg Flex
      av Flex
       
      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
      48 svar
      3 289 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Arbetar...
      X