6 öringar på en timme -Wow. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

6 öringar på en timme -Wow.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 6 öringar på en timme -Wow.

    Förstår inte varför badgästerna i sina shorts med sina pizzakartonger tittar så konstigt på mig när jag tar på underställ och vadaruniform.
    Har fiskat denna lokal under många år och olika förhållanden men vet att vid denna tid på året med varmt vatten o lite vind så är det i skymningen som chansen känns störst. Började 21.15 , solen går ner runt 22 och sen brukar jag om ljuset tillåter köra en halvtimme till. Varje kväll vakar det alltid några firrar av olika dimensioner och ibland så totalignorerar de flugan och andra som igår så biter de direkt. Klart jag funderar över varför men jag lyfter inte på den stenen.
    6 öringar en över mått - en riktig tjockis. Snabbmätning på stången cirka 46 och uppskattad vikt 1.3 -1.4 men ingen större fajt är man så tjock så orkar man väl inte. Då var det mer sprutt i de 2 som var mellan 35-40. De andra var bara smått.
    En halvtimme efter solnedgången så la jag ner det - kändes som om det var över - riktigt kul o lite oväntat. Skulle varit ute på "möra" men när klockan skramlade vid 4a så var det för mycket vind och jag fegade ur.
    Peter b

  • #2
    Härligt

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
    171 svar
    39 474 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Hepper2
    av Hepper2
     
    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
    7 svar
    969 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
    48 svar
    3 309 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
    1 svar
    327 visningar
    6 gillar
    Senaste inlägg Old Firehand  
    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
    15 svar
    1 326 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg MathiasJK  
    Arbetar...
    X