Ösregn o öring. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ösregn o öring.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ösregn o öring.

    Hade satt klockan på fyra och skulle dra igång kaffet. Tänkte att jag går på muggen o kollar in hur vindriktning o styrka verkar. Det började droppa och jag gav det 10 min . Tur jag avvaktade vilka slagregn det kom. Snusade gott.
    Vid lunch hade det lugnat ner sig så Feeling dök upp. Vattnet var mörkt cola likt men fan den som ger sig. På med nån skrikig fluga - det blev 2 småttingar på 30-35. Bytte fluga till ngt rost orangefärgade med lite självlysande gula ögon ( har det nån betydelse - ingen aning men det känns bra ). Det blev 2 till en på knappa 40 och en precis under mått.
    Sen kom ösregnet tillbaka vinden vände vattnet steg kraftigt och siktdjupet allt sämre dessutom kom en del ljussken över oss och det fick va nog. Får va rädd om det lilla hår man har på huvudkontoret.
    Peter b

  • #2
    Mest dedikerade öringjägaren ever! O alltid lika trevliga rapporter!

    Kommentera


    • #3
      Tackar , ibland blir man osäker på om jag ska fortsätta lägga upp , en del kanske tycker att det blir för mycket.
      Ha du hunnit med några pass?
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Nej nej Peter! Sluta inte! Dina rapporter uppskattas. Nu har jag ingen aning om hur gammal du är eller hur din eventuella familjesituation ser ut men att läsa dina rapporter får mig att drömma om mitt framtida liv (barn som blivit stora då alltså).
        http://enamatorfiskare.blogspot.se
        Instagram enamatorfiskare

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          Tackar , ibland blir man osäker på om jag ska fortsätta lägga upp , en del kanske tycker att det blir för mycket.
          Ha du hunnit med några pass?
          Peter b
          Håller med abris inlägg.
          det har blivit allddles för jävla lite fiske överlag. O de få kvällspass man hunnit med runt Barsebäck har resulterat i en tappad. Säljer snart alla dragen för HÖ för verkar ju bara som dom vill ha bombarda :p
          Glömt bombardaprylarna de få ggr jag kommit ut.
          Men man har iaf fått njuta av naturen o en bunke halvtama minkar var gång

          Kommentera


          • #6
            Tillhör årgång 56 , 2 år kvar tills jag ingår i begåvningsreserven . Men det blir bara ett år med lite lägre tjänstgöringsgrad - får se om jag kan hitta ngn fritidssysselsättning.
            Körde ett kvällspass i Halmstad hamn blåste galet hårt och det slog över vågbrytarna. Lyckades ta en vacker 52-53a. Kan stå en o annan bättre öring i hamnbassängerna när det trycker på utifrån.
            Naturupplevelsen är inget o hurra för 0.5 på 10 gradiga skalan.
            Peter b

            Kommentera


            • #7
              Respekt för din dedikation till fisket, att ens komma på tanken att ge sig ut i mer eller mindre stormvindarna som blåste idag! Jag funderade på att köra upp och försöka fiska lite i en pytteliten sjö som ligger rätt så skyddad i skogen, men kom fram till att så mycket som det blåste var det nog inte lönt, och så står du nere vid havet och fiskar samma dag!

              Kommentera


              • #8
                Blåste obetydligt mindre idag och va ute för repris. Vad händer : på i stort sett samma klockslag samma yta och lika långt kast som igår så kliver en fisk på. Enda skillnaden var att denna firre var ngn cm kortare runt 48.
                Åke JAG dit i morron och samma sak mot förmodan skulle hända , då blir tillfälligheten en vana.
                Peter b

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
                  Blåste obetydligt mindre idag och va ute för repris. Vad händer : på i stort sett samma klockslag samma yta och lika långt kast som igår så kliver en fisk på. Enda skillnaden var att denna firre var ngn cm kortare runt 48.
                  Åke JAG dit i morron och samma sak mot förmodan skulle hända , då blir tillfälligheten en vana.
                  Peter b
                  Kör du bombarda och fluga i ytan där också ? Jag har tagit några på drag där för några år sedan , de kan komma riktigt nära kanten. Men det är som du säger naturupplevelsen där är verkligen obefintlig...

                  mvh

                  Kommentera


                  • #10
                    Japp även om det är väldigt djupt i hamnbassängen så grundar det upp väldigt snabbt in mot land och jag upplever det som att fisken ofta tar ganska nära.
                    Du tog väl en på drag idag som va mellan 45-50. Och jag lyckades hitta en på samma yta för 3e dagen i rad=vana. Den var på måttet , det blev 2 till från knatteligan. Hade ytterligare några stötar.
                    En önskan bara : var är big mama?
                    Peter b

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 417 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                    23 svar
                    5 536 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    944 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                    1 svar
                    487 visningar
                    7 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 289 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Arbetar...
                    X