Frustrationen när man vill "bjuda på" bra fiske och det inte vill sig alls... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frustrationen när man vill "bjuda på" bra fiske och det inte vill sig alls...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Frustrationen när man vill "bjuda på" bra fiske och det inte vill sig alls...

    Jag är ute och fiskar mycket själv, oftast flera gånger i veckan. Ibland går det bra, ibland går det sämre.
    Då och då så lyckas jag lura med min far ut och fiska också, vilket gör fisketuren extra rolig, men man vill ju gärna "bjuda på" bra fiske också vid dessa tillfällen.

    Igår så gav vi oss iväg till en sjö där jag varit och fiskat själv en gång innan för någon månad sedan. Då hade jag riktigt bra abborr-fiske, det nappade bra mer eller mindre oavsett var man var i sjön, bara smått, men ändå. Lyckades lura upp någon gädda då också, och ett fyrtiotal abborrar totalt.

    Så jag hade höga förhoppningar att nu skulle vi ha en rolig dag med farsan, med bra "action" och händelserikt fiske.

    Ni kan ju ana hur det gick... Efter några timmars fiske hade jag lyckats få tre små abborrar, och farsan hade inte haft ens ett endaste litet pet.
    Till slut hittade vi ett ställe där det stod lite pyttesmå abborrar och tryckte nästan ända upp på land så det blev några till för mig, kom upp till ett dussin totalt i alla fall, och min far fick till sist upp *en* abborre som nog knappt vägde ett halvt hekto... Gäddorna fortsatte att helt lysa med sin frånvaro.

    Så är det ju med fiske, inga garantier, men det är inte första gången det går så här, jag kan ha bra fiske på ett ställe flera gånger, sen när man bjuder med farsan så är det som förbytt.
    Det är ju så tråkigt, vill ju gärna dela upplevelsen av riktigt roligt fiske med honom.

  • #2
    Känner igen mig..
    Har försökt få min tjej till att gilla fisket, tagit med henne ett antal ggr ut på 'säkra' ställen för att hon ska få känna lite spöböj och få upp intresset, men så fort hon är med är det som det går troll i grejjerna, hon har inte fått en enda fisk, och nu tycker hon inte det är roligt att följa med längre.. man känner ju sig lite misslyckad som 'guide'

    Kommentera


    • #3
      Va glada att ni har en Far som bryr sig
      Den turen har inte jag haft, men å andra sidan har jag haft min Morfar tyvärr gick han bort i somras och " enligt mig " valde han att somna in på min 50 års dag

      Skitfiske på er

      Classe
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #4
        Otur,,, Jag har faktiskt haft helt motsatta upplevelser! De gånger jag haft med mig totala noviser, inkl små battingar som aldrig hållt ett spö, så har jag haft magiska fiske sessioner!!

        Har blivit lite jinxat det där faktiskt. Man har lagt ner ofantliga mängder timmar och en hel del pluringar så kommer det totala noviser och gör "rent hus" sas... - vad var det som var så klurit med det där!?!!?

        Men roliga turer har det varit! Har väl hänt en handfull gånger iaf.

        Shit.... sorry Classe69,,,, Menade verkligen inte att det var "otur" med din morfar!!! Det hoppas jag du förstår!!!! Svarade på de andras inlägg. All respekt för dig och de dina!!!
        Senast ändrad av Dominator91; 2019-09-19, 17:53.
        __________________________________________________ _____________________________

        Covfefe

        Kommentera


        • #5
          Samma här, fast med "frugan"... i mitt fall var jag nog även alltför "på" och tog fjärdarnas vågor lite för inspirerat innan jag förstod...
          Pappa som gick bort innan mina 50 år fick jag aldrig med på fiske, inte alls hans grej, fast han skjutsade mig i bland, bl a till Dalälven i en lånad folka 1303 en kall januaridag tror jag det var,när min nyköpta Amb 5600CA från 1980 skulle fiskas in... fina minnen!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
            Otur,,, Jag har faktiskt haft helt motsatta upplevelser! De gånger jag haft med mig totala noviser, inkl små battingar som aldrig hållt ett spö, så har jag haft magiska fiske sessioner!!

            Har blivit lite jinxat det där faktiskt. Man har lagt ner ofantliga mängder timmar och en hel del pluringar så kommer det totala noviser och gör "rent hus" sas... - vad var det som var så klurit med det där!?!!?

            Men roliga turer har det varit! Har väl hänt en handfull gånger iaf.

            Shit.... sorry Classe69,,,, Menade verkligen inte att det var "otur" med din morfar!!! Det hoppas jag du förstår!!!! Svarade på de andras inlägg. All respekt för dig och de dina!!!
            Ingen fara förstår vad du menar
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • #7
              Sommarens finaste dag fick jag med svärmor, fru och min femåriga dotter ut på havet.
              Frugan fick inget.
              Inte svärmor heller.
              Jag fick en liten berggylta.
              Men viktigast var att dottern fick en fin makrill, fyra berggyltor och en stensnultra. Hon var överlycklig! Det värmer en pappas hjärta.
              Den sista bergyltan knäckte hennes spö...

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
              171 svar
              39 417 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Hepper2
              av Hepper2
               
              Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
              23 svar
              5 536 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
              7 svar
              944 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
              1 svar
              487 visningar
              7 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
              48 svar
              3 289 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Arbetar...
              X