Spinnfiske i ur & skur... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnfiske i ur & skur...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Spinnfiske i ur & skur...

    Blev en dag på Öresjö (trollhättan).
    Regn, blåst & förjäkla kallt men blev några gäddor. Vet inte om jag kan skylla på regn & kyla för vet inte vad jag greja med då jag missa mothugget på flera stycken...

  • #2
    Härligt! Jag fick två timmar över igår så jag för till närmsta lilla sjö och kastade lite efter abborre från land... fick två snipor in alla fall men din dag ser ut att ha varit bättre till fångsten räknat

    Kommentera


    • #3
      Härligt! Låter inte heller lite regn och kyla stoppa mina fisketurer, det är ganska mysigt faktist när man har rätt kläder och man slipper dessutom trängas med alla söndagsfiskare! När man sedan bommar, så svär man bara lite och undrar hur f-n man är funtad när man fiskat i blåst och snöblandat regn i 7timmar... kommer hem tinar upp.. och fiskesuget kommer tillbaka.. så gör man samma sak nästa dag igen=) En dag i båten är alltid bättre än en dag på jobbet!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Härligt! Jag fick två timmar över igår så jag för till närmsta lilla sjö och kastade lite efter abborre från land... fick två snipor in alla fall men din dag ser ut att ha varit bättre till fångsten räknat
        Var ute från gryning till mörkt så fick väll en 8 timmar, så hade ju lite mer tid på mig. (;

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
          Härligt! Låter inte heller lite regn och kyla stoppa mina fisketurer, det är ganska mysigt faktist när man har rätt kläder och man slipper dessutom trängas med alla söndagsfiskare! När man sedan bommar, så svär man bara lite och undrar hur f-n man är funtad när man fiskat i blåst och snöblandat regn i 7timmar... kommer hem tinar upp.. och fiskesuget kommer tillbaka.. så gör man samma sak nästa dag igen=) En dag i båten är alltid bättre än en dag på jobbet!
          Haha känns igen, vet inte hur många gånger jag sagt att jag ska sälja skiten (fiskegrejerna) på blocket...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Tobbe1981 Visa inlägg

            Haha känns igen, vet inte hur många gånger jag sagt att jag ska sälja skiten (fiskegrejerna) på blocket...
            Haha jag känner fiskesuget redan på vägen hem, hur uselt det ändå varit.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

              Haha jag känner fiskesuget redan på vägen hem, hur uselt det ändå varit.
              Hehe jag håller med! Räcker att sätta sig i bilen så börjar de gå upp för mig hur bra man har de där ute oavsett väder, vind & även på bom-passen..

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
              171 svar
              39 417 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Hepper2
              av Hepper2
               
              Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
              23 svar
              5 536 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
              7 svar
              944 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
              1 svar
              487 visningar
              7 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
              48 svar
              3 289 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Arbetar...
              X