någon som vet någe om oskarshamnskärnkrafftvär, fisket där altså? vad heter det nu igen, har glömt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
oskarsham
Collapse
X
-
fiskeförbud.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
-
Det är som sagt fiskeförbud där.
Om jag minns rätt så heter det Simpevarp.Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
Full fart spar tid
http://mrjojje.blogspot.com/
Kommentera
-
Simpevarp, OKG. viken där vattnet rinner ut från kärnkraftverket heter Hamnefjärnden, och vattnet är ca 10 grader varmare än de vanliga, riktigt nice att bada och snorkla, går ju riktigt feeett abborre där asså och man kan komma nära fiskarna, synd bara att det är fiskeförbud och securitas åker förbi typ hela tiden och kollar till det, och dessutom ligger oskarshamns fiskeriverket precis brevid vattnet där nere, fast jag fick testa nåra kast sa dom när jag var där på praktik för nåra år sen, men jag fick inget
men dom sa även att det gick in mkt havsöring på vintern, dom gillade de varma vattnet, men förövrigt så fick vi inte så himla mkt fisk vid provfisket, vist det var lite grov abborre, ål, flundra, mkt vitfisk. det finns ju folk som har tjuvfiskat har man ju hört, och fått feta abborrar.Senast ändrad av Simonb; 2007-02-25, 19:23.
Kommentera
-
ok, tavk för tipset!!!!Ursprungligen postat av Simonb Visa inläggSimpevarp, OKG. viken där vattnet rinner ut från kärnkraftverket heter Hamnefjärnden, och vattnet är ca 10 grader varmare än de vanliga, riktigt nice att bada och snorkla, går ju riktigt feeett abborre där asså och man kan komma nära fiskarna, synd bara att det är fiskeförbud och securitas åker förbi typ hela tiden och kollar till det, och dessutom ligger oskarshamns fiskeriverket precis brevid vattnet där nere, fast jag fick testa nåra kast sa dom när jag var där på praktik för nåra år sen, men jag fick inget
men dom sa även att det gick in mkt havsöring på vintern, dom gillade de varma vattnet, men förövrigt så fick vi inte så himla mkt fisk vid provfisket, vist det var lite grov abborre, ål, flundra, mkt vitfisk. det finns ju folk som har tjuvfiskat har man ju hört, och fått feta abborrar.
Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
429 visningar