Fiske efter abborre blev till ångest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske efter abborre blev till ångest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske efter abborre blev till ångest

    Jag och sonen skulle lufta båten en sista gång för året i lördags. Ny sjö nya möjligheter. Abborre som vanligt. Kallt, lite blåsigt men soligt och roligt att fiska med sonen. Grabben drog ett par gäddor vilket alltid är skönt, så han åtminstone fått lite fisk. Jag sätter på en Westin dr och kastar ut. Ser på lodet att vi glidit upp lite grundare typ 3,5 m, så jag säger till att vi riskerar bottennapp. Och så sätter jag den i botten. Tror jag! Botten börjar röra på sig. Säger till sonen att jag har en 10 plussare eller en stor jävla stock. Går tungt och på gränsen till vad jag kan veva in. Så kommer den upp. En gös!! Ett jäkla monster! En drömfisk helt enkelt. Grabben går längst bak på kanten på båten och lägger föredömligt ner håven för att jag bara ska kunna veva in den. Då går tafsen av. Känslan när luften helt går ur en är total. Vi sätter oss ner. Min 11 årige son lägger armen om mig. Underbart ändå med alla känslor och jag är så glad att han är med och vi fick se den tillsammans. Mest irriterande är att jag vet att den har en vobbler i munnen. Vi hade ju släppt tillbaka den om vi fått upp den. Lärdom använd grövre tafs om det kan dyka upp större individer.

    Vi tappa en borre men fick 8 gäddor tillsammans så det var skapligt fiske ändå!

  • #2
    Det är missarna man minns som det brukar heta. Underbar historia, alla som fiskar mycket har nog liknande upplevelser men det är också en drivkraft att veta att chansen kommer när man minst anar det.

    Kommentera


    • #3
      Vad trist, satans osis! Jag har sedan i våras kört med titantafsar när jag fiskar abborre i hemmasjön, eftersom jag ofta får både gädda och gös. Jag har inte märkt att det påverkar resultatet, abborren verkar inte bry sig...

      Kommentera


      • #4
        Förstår din ångest!! Inte för att det gör känslan av att förlora en fin fisk något bättre men det din son gör måste känts bra!? Alla pappor önskar säkert det samma om något likn händer dem.....

        When lite serves you lemon..... chew it up and spit it out!!!

        På't igen bara

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
        171 svar
        39 472 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Hepper2
        av Hepper2
         
        Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
        7 svar
        967 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
        48 svar
        3 309 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
        1 svar
        327 visningar
        6 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
        14 svar
        1 226 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg Kolnej
        av Kolnej
         
        Arbetar...
        X