Lite senare kom solen upp och det blev riktigt skönt. Nöjd med dagen och att jag hade sådan tur, endast två gånger hade jag pimplat innan i vinter. Hoppas det håller i sig!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Äntligen
Collapse
X
-
Äntligen
Gick upp tidigt för att komma ut innan solen gick upp. Valde en sjö som jag aldrig fått något stort på men heller inte fiskat mycket på. Känslan att det finns potential har jag haft de gånger jag varit där. -15 när jag startade anmarschen, ganska behagliga en kilometer. Satte ut 4 ismete spön, nya skruvdragaren var en fröjd att borra med. Väldigt kallt om händerna vilket gör att jag inte sätter ut fler spön. Borrar ett hål till pimpel. Väljer en lite större mormyrska plus två vita och två röda maggots. Då fäller ett av ismete spöna. Krokar av en ca 2 kg gädda i hålet och går tillbaka med smärta i händerna från kylan. Ser på lodet att det simmar in några större individer på botten, ca 6 m. Ner med betet, smäller direkt. Tar tag i linan linan och känner att det är en bättre fisk. En jättefin abborre kommer upp i hålet. Lägger den i hinken och nu gör det riktigt ont i händerna. 42 cm och 1030 gram, min första pimplade plus kilos abborre. Den simmar piggt tillbaka ner i vattnet och trots att det är fler där nere måste jag ta en paus och värma händerna.
Lite senare kom solen upp och det blev riktigt skönt. Nöjd med dagen och att jag hade sådan tur, endast två gånger hade jag pimplat innan i vinter. Hoppas det håller i sig!Taggar: Ingen
- Gillar 7
-
Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inläggGick upp tidigt för att komma ut innan solen gick upp. Valde en sjö som jag aldrig fått något stort på men heller inte fiskat mycket på. Känslan att det finns potential har jag haft de gånger jag varit där. -15 när jag startade anmarschen, ganska behagliga en kilometer. Satte ut 4 ismete spön, nya skruvdragaren var en fröjd att borra med. Väldigt kallt om händerna vilket gör att jag inte sätter ut fler spön. Borrar ett hål till pimpel. Väljer en lite större mormyrska plus två vita och två röda maggots. Då fäller ett av ismete spöna. Krokar av en ca 2 kg gädda i hålet och går tillbaka med smärta i händerna från kylan. Ser på lodet att det simmar in några större individer på botten, ca 6 m. Ner med betet, smäller direkt. Tar tag i linan linan och känner att det är en bättre fisk. En jättefin abborre kommer upp i hålet. Lägger den i hinken och nu gör det riktigt ont i händerna. 42 cm och 1030 gram, min första pimplade plus kilos abborre. Den simmar piggt tillbaka ner i vattnet och trots att det är fler där nere måste jag ta en paus och värma händerna.
Lite senare kom solen upp och det blev riktigt skönt. Nöjd med dagen och att jag hade sådan tur, endast två gånger hade jag pimplat innan i vinter. Hoppas det håller i sig!
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar
2 199 visningar
0 gillar
|