Idag var jag uppe i Sunne för att begå årets första haspelfiske. Jag och fiskekompisarna kom dit vid 13-tiden och efter det obligatoriska stoppet vid Böjda spön för fiskekorts-inköp åkte vi till industriområdet på östra sidan. Vi hittade en bra brygga att stå på och efter lite förberedelser kunde vi börja fiska. Efter en och en halv timmes fiskande började jag på att ledsna lite och funderade på att föreslå ett annat ställe. Då kom hugget. Efter 15-20 minuters kamp fick vi upp den på land. En regnbåge på 4200 gram och 63 cm var landad. Efter det tyckte mina kompisar att jag blev odräglig så jag kunde gott åka till affären för att köpa läsk och pålägg till mackorna. Detta var den enda fisken som vi fick upp under dagen, men jag var mer än nöjd.
Redskapen var ett Shimano Nexave 165 UL spö med en Okuma Force FE 15 rulle med 0,11 mm flätad lina. Ikväll kommer jag att fira med ett STOOOORT glas rödvin och något gott till det.
Redskapen var ett Shimano Nexave 165 UL spö med en Okuma Force FE 15 rulle med 0,11 mm flätad lina. Ikväll kommer jag att fira med ett STOOOORT glas rödvin och något gott till det.
Man kanske skulle ta bilen dit och ta några kast vid tillfälle. Nappar det bara under våren?
Kommentera