Jerkrapporten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrapporten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jerkrapporten

    Med en liten hänvisning till tråden om Korta jerk-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet... så skulle det vara kul att få lite rapporter med bilder på era jerkade fångster och beten. Det behöver absolut inte vara några jättefiskar eller hypade beten på något vis men i alla fall lite rapporter som talar för att metoden ändå fortfarande levererar.

    Vem blir först ut med en jerkrapport från årets första jerkande efter gädda? :-)

  • #2
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Med en liten hänvisning till tråden om Korta jerk-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet... så skulle det vara kul att få lite rapporter med bilder på era jerkade fångster och beten. Det behöver absolut inte vara några jättefiskar eller hypade beten på något vis men i alla fall lite rapporter som talar för att metoden ändå fortfarande levererar.

    Vem blir först ut med en jerkrapport från årets första jerkande efter gädda? :-)
    Helgen 16-17/3 har jag tänkt lura upp nån.

    Kommentera


    • #3
      Isläget verkar tyvärr ställa till det för förleksfisket, får istället lägga min förhoppning till Kolnej om att få se årets första jerkgädda

      Kommentera


      • #4
        Click image for larger version

Name:	IMG_6858.jpeg
Views:	598
Size:	813,7 KB
ID:	2636423
        I fredags så drog jag 3 st mindre gäddor på en halvtimme (precis vid skymning) med ett 9cm Lazy Jerk. Ingen häftig utrustning i övrigt dock, bara en budget haspelcombo, Okuma Ceymar / Azaki 10-30g.

        I det stillastående vattnet vid en sluss så stod dom där och var hungriga!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av nybörjare-igen Visa inlägg
          Click image for larger version

Name:	IMG_6858.jpeg
Views:	598
Size:	813,7 KB
ID:	2636423
          I fredags så drog jag 3 st mindre gäddor på en halvtimme (precis vid skymning) med ett 9cm Lazy Jerk. Ingen häftig utrustning i övrigt dock, bara en budget haspelcombo, Okuma Ceymar / Azaki 10-30g.

          I det stillastående vattnet vid en sluss så stod dom där och var hungriga!
          Kul! Grattis även om det inte var på kort jerkspö :-)

          Kommentera


          • #6
            Click image for larger version

Name:	DSC_0576.JPG
Views:	497
Size:	3,12 MB
ID:	2636776
            Denna oansenliga lilla fläck med öppet vatten fick bjuda på årets första fiske på öppet vatten.
            ​​​​​​Hade absolut inte räknat med någon fisk men på årets första kast med en pig jr suspended i ålandsfärgen hög det på en fin rund välmående förleksgädda på omkring 5 kilo.
            tyvärr inget foto på fisken då jag var själv utan något att lägga den på samtidigt som mobilen låg längst ner i ryggan.

            Helt dött efter denna gädda, så gick över till andra sidan och måttade ett kast mot platsen jag tidigare stod på, och smack så satt det en liten snipa på som tyvärr släppte vid landningen.
            Hade blivit en perfekt lördagsmiddag till katten, nu fick hon nöja sig med några räkor istället.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
              Isläget verkar tyvärr ställa till det för förleksfisket, får istället lägga min förhoppning till Kolnej om att få se årets första jerkgädda
              Blev bompass tyvärr, vi är lite tidiga på bollen än... gurkorna har inte kommit in på jerkvänligt djup än i vårt område. Nya tag om 14 dagar.

              Kommentera


              • #8
                Blev lite landfiske igår i en liten sjö för att testa nytt spö. Inte kort jerkspö utan Daiwa AGS -150g. En gädda på Buster swim 15cm som jerkades, eller rycktes hem. Inte mycket till liv i den trots att den var i bra kondition, väldigt köldstel.
                Senast ändrad av Hepper2; 2024-03-18, 12:39.

                Kommentera


                • #9
                  Körde en del jerk igår igen, nu har det börjat komma in liiite fisk mot vikarna iallafall. Tappade en som vi bedömde till ca 80 och tjock förleksfisk som klippte en lazy jerk. Sen så var det dött rätt länge så vi testade lite branter och grynnor istället och det gav en upp och en tappad på paddelgummin. avslutade utanför viken igen och petade upp en till på en Jonny Vobbler

                  Kommentera


                  • #10
                    Click image for larger version

Name:	IMG_4446.jpeg
Views:	253
Size:	2,62 MB
ID:	2638243

                    Långfredagsgädda. Lazy jerk 15,5cm som vev-jerkades.
                    Ett sjuhelsikes påslag! Årets första för mig (och enda än så länge). Polaren tog en gädda som var snäppet mindre än denna, samt en 111 på 9.75kg.
                    Riktigt bra långfredag.

                    SavageGear mppv2 -130g 7’1”.
                    Bara ett kast till..

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 478 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    973 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 310 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                    1 svar
                    328 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 360 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Arbetar...
                    X