va ute en sväng igår å dängde lite med polarn å brorsan. va lite halvtrögt med 4 gäddor å några borrar på durken. just innan vi skulle ge oss fick polarn en snipa på runt halvkilot. han vevar hem den och då smäller det på som fan tre meter från båten.
en gädda på uppskattningsvis närmare 6-8 kg gick bärsärkargång på den stackars lilla snipan tre gånger. tyvärr fick vi inte upp bjässen. bland det häftigaste jag sett(som har med fiske att göra). tog en liten bild på snipan iaf.
en gädda på uppskattningsvis närmare 6-8 kg gick bärsärkargång på den stackars lilla snipan tre gånger. tyvärr fick vi inte upp bjässen. bland det häftigaste jag sett(som har med fiske att göra). tog en liten bild på snipan iaf.
det hände mej förra året med. jag fick på en liten snipa och när den kom in till båten så stack den åt sidan precis som om den hade blitt skrämd av nåt. när jag lyften up den så kom gäddan efter. den hoppade efter upp i luften och klippte snipan framför ögonen på mej. eftersom det blev spänd lina så knäcktes spöt. jag drillade in den med halva spöt, två för samma pris av ett spö!
Kommentera