... åt helt jäkla fel håll!
Flugfiskade i Ronnebyån i lördags. Började swinga min oranga wolly bugger i hopp om några fina borrar. Det tog inte lång tid förren första fisken var krokad. EN MÖRT!? Hur många har fått mört på fluga? Det var ganska kul.
Fortsatte att kasta och ännu ett litet hugg. Denna gången en gädda på ca 200g
Det var då den minsta jag sett någonsin. Ett par kast senare satt en till gädda på kroken. Denna vägde va 400g, ett lite större yngel med andra ord.
Johan fick på en gädda på spinnare och den vägde 3kg så visst fanns det även större gäddor. Till slut fick jag ännu en gädda. Den vägde otroliga 100g. Det var precis så den fick plats i handen
Flugfiskade i Ronnebyån i lördags. Började swinga min oranga wolly bugger i hopp om några fina borrar. Det tog inte lång tid förren första fisken var krokad. EN MÖRT!? Hur många har fått mört på fluga? Det var ganska kul.
Fortsatte att kasta och ännu ett litet hugg. Denna gången en gädda på ca 200g
Det var då den minsta jag sett någonsin. Ett par kast senare satt en till gädda på kroken. Denna vägde va 400g, ett lite större yngel med andra ord.Johan fick på en gädda på spinnare och den vägde 3kg så visst fanns det även större gäddor. Till slut fick jag ännu en gädda. Den vägde otroliga 100g. Det var precis så den fick plats i handen
Kommentera